Gå til innhold

hvordan er det å være ung alenemor??

Anbefalte innlegg

Skrevet

ting går ikke så bra i forholde vårt så det beste for oss alle tre er at vi ikke er sammen lenger, men bare lurte på noen ting for de som vil svare..

Får man hjelp av trygdekontoret og hva? er lærling nå å tjener ikke så veldig mye... får man hjelp til å hente i barnehage osv? barne hagen stenger 4 og jeg er ikke hjemme før kl. 6 den enne uken og den andre ikke før 9 så lurte mest på det om det er mulighet til å få hjelp til å hente... huff er så sinsykt mye enn må tenke på men men.........

takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke så mye selv. Men du får illefall penger fra trygdekont. Overgangsstønad og div. Ikke vær redd for det økonomiske.

Skrevet

jeg går på skole og får overgangsstønad, utdannelsespenger, barnetrygd, barnebidragsforskudd, tilsynspenger eller hva det heter igjen:P tisvarer tilsammen ca 10-11000 kr i mnd:)

Skrevet

jeg er lærlig og alenemor, jeg får litt os i tillegg til lærlinglønna, får hjelp av pappaen min til å hente når jeg jobber kvelden. du kan jo få deg dagmamma med fleksibel tid?

Skrevet

Jeg vet ikke hvor du bor men hvis du bor i Oslo området kan du kontakte frivillighets sentralen. De er villige til og hjelpe deg gratis:)

Kan hende de finnes i andre deler av landet også... Sjekk litt på nettet:)

Skrevet

Hva med pappaen? Kan ikke han hente banet deres? Dere er vel to om ting selv om det ikke går så bra?

• 2 uker senere...
Skrevet

Du får dobbel barnetrygd når du er alene mor, og barnebidrag fra faren.

Er ungen over 1 år får du kontantstøtten så lenge den ikke går i bhg... (det gjør jo alle som har barn uansett om man er alene eller sammen)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...