Gjest Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Jeg gjør det.. Hehe.. Vet ikke om det kan virke litt overhysterisk, men sønnen min prøver jo å stappe alt i munnen så klart. Også tenker jeg på alt mulig rart som kan ha vært borti den leken, hvem som har tatt på den i butikkene og gud vet hva de har hatt på fingrene osv... =p Koster meg ikke så mye tid akkurat, så jeg kommer til å fortsette å gjøre det. Men gjør dere det? Med bare noen type leker, eller alle?
yasmina Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Nei, jeg gjør ikke det. ettersom at de etterhvert skal være med andre barn,. stappe deres leke i munnen osv så tenker jeg at de må bare vende seg til litt basilusker.... Men er litt forsiktig med minsten på 6 uker alikevel.... Men,vi gjør alle det som vi mener er best.
papanl Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Vi vasker alle nye leker, og etterhvert også de gamle. Vi har 2 hunder og en katt i huset, så de trengst av og till litt vasking. Men vi er ikkje så himla nøye på de heller. Alt for gode hygiene er ikkje bra heller. Hilsen
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Ja har tenkt på det jeg også, det er jo ikke til å unngå at de stapper alt i munnen... Men tenker mest på sånt som henger fritt i butikken. Vet om folk som ikke er særlig renslige for å si det sånn, og er redd gutten min skal få i seg bakterier jeg ikke en gang vil tenke på hvor kommer fra. Men jeg skal ta meg sammen snart og ikke vaske så mye av det lenger. Det henger igjen fra da han var nyfødt, har liksom fortsatt med det
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Har leken vært i en boks som ikke har vært åpna så vasker jeg ikke leken, men har den vært åpna så vaskes den. Samme med gamle leker også. Vasker dem uansett med jevne mellomrom med vaskeservietter og med rødsprit (steriliserer og fordamper). Altså vasker kosedyr o.l i vaskemaskinen og det med harde overflater- savietter &rødsprit
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #7 Skrevet 25. juli 2006 ikke for å være spydig bare lurer hva når baby låner leker av andre evt. babytreff ol. ?
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 Det blir noe annet med andre babyer sine leker altså... Jeg tenker på veldig ekle ting.. som voksne folk som har tatt seg både her og der og griper tak i leken. Er ikke lenge siden jeg leste en sånn morro-liste over hvor mye ekle bakterier som var overalt fordi folk var urenslige.. Plutselig var det ikke så morro mer, når jeg tenkte på at samme folka lett kunne gripe tak i en leke uten plast rundt og henge den tilbake igjen. Det er liksom den tanken som kommer opp! Kanskje sykt, men...
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #9 Skrevet 25. juli 2006 Akkurat det jeg gjør, vasker kosedyr i vaskemaskinen Bare de som ikke har hatt plast og sånt rundt seg, som har hengt helt åpent.
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 25. juli 2006 #10 Skrevet 25. juli 2006 http://runarell.piczo.com/?preview=y&g=18202026&cr=2&rfm=y Hvis du ser nederst så skjønner man jo tanken med å vaske ting før man faktisk gir de til babyer (er satt på spissen, men er konsekvenser av å ikke vaske hendene). Er jo i tillegg bare å ta en titt på programmet "ekstrem rengjøring" over folk som ikke har vasket hendene sine etter å ha gått på do osv. På babytreff har jeg med leker til lillegutt, men låner han andre sine regner jeg med at de rengjør dem en gang i blant da.
Luca Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 Var det din side??? Maskinen jobber helt febrilsk her, så håper virkelig ikke det var noe dritt der.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Hater når folk legger ut ekle linker uten å si i fra lissom. Helt greit med info, men sånne drittbilder (og ja, jeg vet at det er sannheten....bah) kan jeg klare meg uten altså.
Luca Skrevet 26. juli 2006 #13 Skrevet 26. juli 2006 Ja, det nå en ting at bildene var utrolig ekle. Men ble redd for virus jeg, siden maskinen begynte å jobbe noe veldig. Går ikke inn på sider jeg ikke vet hva er, men siden det var Pizco, trodde jeg det var innleggers side...
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #14 Skrevet 26. juli 2006 Jeg ble nysjerrig så jeg kikka innom. Det er vel helt klart det er Froggi sine sider, både bilder av frosker og en fin liten Nikolai. Storesøster har venninner på besøk, og de syntes bare det var en "sjempe sjønn baby", og jeg må innrømme han var en utenom det vanlige fin liten baby. Ikke var det virus der heller, bilder av sykdom smitter ikke gjennom PCen vet dere hehehehehehe
SurreGuri Skrevet 26. juli 2006 #15 Skrevet 26. juli 2006 Nei vasker ikke lekene. Sluttet også å koke flaskene da lillegutt var ca 5-6 mnd. Han putter alt i munnen som de fleste barn gjør, han slikker også på det han kommer over av leker, ting og tang. Jeg tror faktisk at han har "godt" av å få i seg litt dritt. Men dette er det jo delte meninger om =) (selvsagt alt med måte da=)) Tenkte bare at jeg skulle ta et ekstremt eksempel, siden vi var innom dette temaet. - En beskjent av svigermor fikk en prematur baby, hun fikk beskjed om å være forsiktig med bakterier på hender og syke folk den første tiden. Dette er jo en selvfølge da. Men ettersom babyen ble større var moren fortsatt veldig forsiktig, hun vaskte og kokte alt av ting. Alt var sterilisert, hun hadde med seg alt av utstyr i plastoser, men hun kunne da ikke forstå hvorfor barnet alltid var syk. Hele tiden var det et eller annet. Hos legen fortalte hun hva problemet var. Da sa legen at, hvordan forventer du deg at barnet ditt skal bygge seg opp et immunforsvar til å tåle noe, når det ikke får mulighet til å få i seg litt bassiller? Moren ble helt sjokket, hun hadde jo ikke tenkt på det at en må faktisk bli utsatt for bakterier for å kunne tåle de.
Gjest Skrevet 26. juli 2006 #16 Skrevet 26. juli 2006 Helt enig med deg. Jeg er ikke freaky på den måten, er ikke helt hysterisk på å sterilisere. For å bli immune må de jo faktisk utsettes får litt bakterier. Men synes nesten det blir det samme som når vi voksne kjøper frukt... Vi vasker jo dem før vi spiser dem..? Da vasker jeg likegjerne det lillegutt spiser på også... For av samme grunn; Ingen vet hva slags snusk som sitter på det. Men kan jo ikke ha kotroll over ALT han spiser på. Det prøver jeg ikke heller For det er umulig. Vasker bare bamsene hans, som jeg vet han vil sutte på.
SurreGuri Skrevet 26. juli 2006 #17 Skrevet 26. juli 2006 Ja jeg vet hva du vil frem til =) Men du vasker da ikke frukta med såpe vil jeg håpe? Og bare vann gjør ikke store nytten av seg når vil spyler frukta, det tar bare bort det synlige. Så i grunnen lurer vi oss selv når vi tror at frukta er skittfri =) Vi får også så mye lort i oss i løpet av en dag, utrolig nok er dette noe vi trenger=)
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 26. juli 2006 #18 Skrevet 26. juli 2006 Er ingen virus der inne Hvis du har en lav forbindelse så loader den sakte pga alle bildene. Bildene er ekle, men sykdommer er ikke nødvendigvis pene. Er selvsagt satt på spissen det der for å få folk til å fatte at håndvask må til.
Froggi-Nikolai 17.11.05 Skrevet 26. juli 2006 #19 Skrevet 26. juli 2006 Takk Anonym. Han er en ekte Froggi jr
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #20 Skrevet 26. juli 2006 Den var spooky den siden med sykdommer.. freaky å legge ut det synes jeg. Barn tåler litt basilusker vettu.. alt med måte..
Luca Skrevet 27. juli 2006 #21 Skrevet 27. juli 2006 Ok, det var godt....trodde ikke bilder av virus smitter nei:-) Har også rask forbindelse, men maskinen begynte å dure febrilsk så ble bekymret....
Lilleh Skrevet 27. juli 2006 #22 Skrevet 27. juli 2006 Ja, men likevel en liten tankevekker... Jeg vasker ikke lekene til lillemor, men lurer på om ikke det er på tide med en liten vask nå etter 5 mnd og med en hund tuslende rundt...
Gjest Skrevet 27. juli 2006 #23 Skrevet 27. juli 2006 jeg vasker ikke lekene. men jeg skyller av de om katta har brukt de som seng
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå