Gå til innhold

Baby og fotsopp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 3 og en halv måned og i slutten av juni oppdaget vi fotsopp på han mellom tærne. Ga han behandling ca. 3 uker med Klotrimazol, og han var bra i en uke. Nå er det kommet igjen. Han er veldig klam på bena, selv om han stort sett hele dagene går uten sokker. Hver gang jeg har badet han, tørker jeg godt og bruker talkum/potetmel. Likevel har det kommet tilbake. Nå er jeg i gang med kur nummer 2. Andre som har lignende opplevelser? I tilfelle hva gjør dere, og hvilket middel brukte dere? Hvordan skal jeg klare å holde ham noenlunde tørr melloim tærne i varmen. Kan jo ikke bruke talkum/potetmel hele dagen heller..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke på så liten baby, men fra gutten vår var ca 1,5 til 2,5 år var dette et stadig tilbakevendende problem. Etter å ha vært pra en periode kom det tilbake på samme stedet. Til slutt ble det så ille at det ble infisert sår (soppen hadde komt tilbake uten at vi hadde oppdaget det), gutten måtte ha antibiotika og en reseptbelagt salve for å bli bra.

Husk å smøre med Klotrimazol flere dager etter at soppen ser bra ut, ellers kommer det garantert tilbake. Dersom det kommer tilbake atter en gang bør dere kontakte lege, så det ikke går så langt som med vår gutt..

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...