Magda73 Skrevet 25. juli 2006 #1 Del Skrevet 25. juli 2006 Jeg har sansen for klassisk norske navn og vil gjerne styre unna motenavnene. Derfor oppfordrer jeg til å finne frem navn som ble brukt for 80 år (+ / -) siden. Mine besteforeldre het Nils og Kristine og Sara Katrina og Carl. Hva med deres? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #2 Del Skrevet 25. juli 2006 Ole og Terese, Sverre og Karoline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini&Meg Skrevet 25. juli 2006 #3 Del Skrevet 25. juli 2006 Astrid og Scott Anne Marie og Georg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #4 Del Skrevet 25. juli 2006 Mine besteforeldre heter/het Ruth Amalie, Gunda Johanna, Erling Jakob og Karl Marensius. Min manns besteforeldre heter/het Ellinor, Aud Annie, Erling og Rudolf Bertini. Noen av disse navnene er jo noenlunde populære igjen, mens andre er av åpenbare grunner ikke så mye brukt lengre. (Barna mine heter ikke Aud, Gunda og Rudolf for å si det sånn). Jeg synes de klassiske norske navnene er mer å finne blant våre foreldre og tanter, sånn som Ellen, Inger, Marit etc. Nils er forresten et flott navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #5 Del Skrevet 25. juli 2006 Gudmund Alexander, Mari Andrea, Finn og et utenlandsk navn som nok ikke faller helt i smak... (noen søsken på samme alder er Gustav, Sigurd, Mary, Eugenie, Gunvor, Ola...) Av oldeforeldre har jeg et festlig: Olava Bertine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #6 Del Skrevet 25. juli 2006 Min ene bestefar het Karsten, og det er et navn som jeg synes kunne fortjent å komme litt fram i lyset igjen. Bestemødrene mine hadde ikke spesielt spennende eller vakre navn, og min andre bestefar het Emil, og det er jo blitt et motenavn igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mamsen til T&O Skrevet 25. juli 2006 #7 Del Skrevet 25. juli 2006 Magnus Elise Borghild Birger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #8 Del Skrevet 26. juli 2006 Våre barns olderforeldre: Inger Per Annbjørg Terje Anna Gunnar Martha Kristen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #9 Del Skrevet 26. juli 2006 Ruth og Elias, Anna og Bjarne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #10 Del Skrevet 26. juli 2006 Amalie og Christian, Emma Eline og Konrad Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #11 Del Skrevet 26. juli 2006 Thomas og Hilde, Olav og Kristine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #12 Del Skrevet 26. juli 2006 Eva Gerda Kjell Erling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prysseluskan Skrevet 27. juli 2006 #13 Del Skrevet 27. juli 2006 Her er navnene på mine besteforeldre og deres søsken: Ruth, Torvald, Bendik, Sigrid, Wenche, Else, Alvin, Ragna, Gerd, Per, Olav, Anne-Mari, Johan Eivind, Gunda, Dagny, Erna, Kari, Hildur Margot, Karl, Hilbert, Frida, Erling, Alfred, Joakim, Anette, Therese, Ragnhild, Henrik, Hjalmar. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #14 Del Skrevet 27. juli 2006 Knut Erik Gunnvor Gerda-Marie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #15 Del Skrevet 27. juli 2006 Reidun Hans Arne Sigrid Anette Leif Otto Karen Marie Helga Edith Anne Aspbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 27. juli 2006 #16 Del Skrevet 27. juli 2006 LARS, SIVERT, ELLA, MATHILDE Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppelura&Go`klompene Skrevet 28. juli 2006 #17 Del Skrevet 28. juli 2006 Tor Ingvard og Herdis Gerd Magnhild og Leif Samboer`s: Sigurd og Dorthea Margit og Karl Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
eline sin mamma Skrevet 28. juli 2006 #18 Del Skrevet 28. juli 2006 Syver Egil(bruker bare egil) Bjørg Frøydis(bruker bare Bjørg) Olga Bjarne Martin(brukte bare bjarne, døde 7 år før jeg ble født var det vel) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ladybug Skrevet 29. juli 2006 #19 Del Skrevet 29. juli 2006 Farmor og farfar hette Aase og Birger Torvald Mormor og morfar hette Petra Pauline og Egil Johan. Liker selv Egil veldig godt. Men min bror er oppkalt med dette navnet, så jeg vet ikke om jeg blir å bruke det til en eventuell gutt senere. I vår familie har etterkommerne vært veldig flinke til å brukt oppkalling så det er veldig mange navn som går igjen, dessverre. Så om jeg skal kalle opp noen gang så tror jeg at jeg blir å vri litt på navnene. Else ble til Elise på min datter, om dere skjønner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mar79 Skrevet 30. juli 2006 #20 Del Skrevet 30. juli 2006 Mine besteforeldere heter: Petra Kristine og Olaf Martin Synøve og Ragnar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klms Skrevet 30. juli 2006 #21 Del Skrevet 30. juli 2006 Edel og Jens Asta Louise og Reidar Nevner også navnet til søsteren til mormor som het noe så fint som Margrethe Orsella Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bruble Skrevet 30. juli 2006 #22 Del Skrevet 30. juli 2006 Mormor/morfar: Jorid Birgitte Kristian Birger Jan Farmor/farfar: Alvhild Oddvar Antonius Søsken til besteforelderene mine: Vesla Aksel Ragnhild Olaug Oldemor: Oleanna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
furia Skrevet 31. juli 2006 #23 Del Skrevet 31. juli 2006 Hold deg fast; Magda Gunnharda og Ole Hjalmar Magnhild og Conrad Søsken av disse heter bla, Konstanse, Mathea, Hilmar, Magne, Olav, Tordis, Anna, Kjerstina, Hjertrud Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kozegutt 06 med februarspire:) Skrevet 31. juli 2006 #24 Del Skrevet 31. juli 2006 Solveig og per Ragnhild og johan peder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ravna *mamma til to* Skrevet 31. juli 2006 #25 Del Skrevet 31. juli 2006 Sverre Magnus (!) og Elsa Edward og Kirsten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå