Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Hvordan er hverdagen for dere som er alene med barna? Hvordan gjør dere det med samvær for den andre forelderen? Hvordan er økonomien deres? Er så mange ting jeg lurer på nå som jeg kommer til å bli alene med datteren min på 2 år. Blir slutt på grunn av mishandling, så jeg vet ikke om jeg kommer til å være i stand til å jobbe de første mnd.. er veldig deprimert og har fått spiseforstyrrelser. Jeg vet at jeg har familien min som kommer til å stille opp, men gruer meg veldig til å bli ensom. Håper noen tar seg tid til å svare på hvordan livene deres er når dere er alene med barna!
Gjest marie-s Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Vet du, det å være alene med et barn er ikke så gale som noen skal ha det til. Selv er jeg alene med en sønn på 4,5 år, har ikke mye avlastning og studerer på heltid. Her er noe av det jeg ser på som fordeler med å være alene:: - her har vi kun ett sett regler og det er mine, ofte når det er 2 foreldre sammen kan dette med oppragelse skape litt konflikter, ingen av foreldrene vil være den som sier nei hele tiden. - jeg har mye tid til å høre etter og snakke med min sønn og dermed lære å kjenne han veldig godt. - vi finner på like mye vi som andre familier Det jeg kan komme på som bakdeler er nok: -man sitter alene på kveldene (men en hobby, lekser eller internett er greit å ha) - har man ikke sjokolade i huset på kvelden så har man ikke sjokolade, man kan ikke bare løpe bort til kiosken å kjøpe. Økonomisk har vi det bra nok med tanke på at jeg nå er under utdanning. Vurderer du å ta en utdanning så kan det være fornuftig å ta en utdanning der du unngår altfor mye skift-arbeid, selv har jeg et år igjen til jeg er utdannet data-inginør da kan jeg få meg en godt betalt jobb og muligens jobbe hjemmenfra (eller fra syden...hi hi hi) om det skulle trenges. Flott du har famile som stiller opp, la dem hjelpe deg nå i begynnelsen til du får orden på livet ditt igjen og får tilbake selvtilliten. For å si det sånn så er vel det eneste jeg savner en som hadde laget middag til oss, gitt meg masasje, ryddet litt her og sex (men jeg har funnet ut at det da er lettere å spikre gele opp på veggen....så det er bare å gi opp....hehehe) Men etter det du forteller så kommer du til å få det mye bedre alene. Når det gjelder samvær kan du ta kontakt med familievernskontoret for å få satt opp en avtale der....men her i gården fungerer ikke samværet lenger. Det første du gjør nå er å snakke med trygdekontoret slik at du får fylt ut bunken med papir til de, fortell saksbehandleren din om hva som skjer så kan de også hjelpe deg å fylle ut papirer.(oi....glemte å si at en sækreter hadde også vært kjekt å ha...hehe)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå