puttelutte Skrevet 25. juli 2006 #1 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har kjøpt kjole.I tillegg greide dama i butikken å overtale meg til å bruke ytterligere noen tusen på tilbehør, som undertøy, sko, slør osv. Må legge til at jeg ikke hadde planer om å la meg rive med og kjøpe alt mulig. Vi skal ha et lite bryllup og hadde tenkt å gjøre det enkelt. Uansett, pengene flyr, og da jeg skulle hente kjolen tenkte jeg at NÅ blir det ikke flere utgifter, men så skal de ha 700 kr for å legge opp kjolen! Er det vanlig?? Må innrømme at jeg syns at når man kjøper en kjole til flere tusen kroner, så må vel tilpassing til hver enkelt være inkludert i prisen??? Eller er det bare meg som er sær???
brooklyn Skrevet 25. juli 2006 #2 Skrevet 25. juli 2006 Det har ikke vært inkludert i prisen for meg og heller ikke for noen av mine venninner som har giftet seg tidligere. så vidt jeg har skjønt er det altså vanlig å ta betalt for å tilpasse kjolen.
Gjest Skrevet 25. juli 2006 #3 Skrevet 25. juli 2006 Jeg fikk lagt opp kjolen min uten å betale ekstra for dette - det skulle bare mangle! Men jeg kjøpte kjolen riktignok i København og som kjent er gjerne servicen bedre utenlands... 700,- kr syns jeg var skikkelig drøyt. Men erfaringsmessig tar alle som leverer eller selger noe til bryllup blodpris!
CB-BabyBoy Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Hei! Jeg synes også at tilpasning burde være inkludert, men som regel er det ikke det. Jeg må betale rundt 1200kr for å få fikset min, så for meg er 700 billig! Man legger igjen ganske mange tusen der og de burde strekke seg litt for kundene. Jeg har kun kjøpt kjolen og underskjørt i brudebutikken. Det er så godt som direkte frekt av butikken å forlange 3000 kr for et slør.. helt utrolig. Jeg kjøpte min egen tyll og fikk et finere håndsydd slør for 150 kr! Tiaraen kjøpte jeg på HM for 79 kr, gidder ikke bruke over 1000 kr på det. Brudesalongene utnytter voldsomt at de er så godt som enerådende på hvite sko, slør, tiaraer etc og har fæle priser på ting. Så nei, du er overhodet ikke sær
puttelutte Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 25. juli 2006 Godt å høre at det ikke er meg som er sær da, men da er det vel ganske vanlig å betale for hver minste ting. Ble litt skuffa, for syntes dama var litt frekk også. Hun ville selge meg et smykke, men jeg har smykke som jeg har arvet etter min mormor. Jeg prøvde det til kjolen og spurte om jeg kunne ha det. Tjaaa, det går jo....var svaret jeg fikk. Og da jeg ikke ville ha korsett (kjolen er litt korsett-aktig i seg selv, og jeg er tynn som ei flis, så syns det var unødvendig og litt smør på flesk) sa hun sånn nedlatende: man går vel ikke i selskap uten undertøy, gjør man vel?? Viser seg at flere av mine venninner har gått kun med strømper og truse under kjolen og det har gått helt fint. Men noe sånt hadde hun aaaaldri hørt om.
It's all about me Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Hvilken brudebutikk var dette her? Selv har jeg fått min kjole skreddersydd, så jeg har hvertfall betalt masse for å få den tilpasset, he he. Hele 13 000,-, men så er slør, underskjørt og veske inkludert.
Aprilmor m/gutt i magen Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 min kjole blir sydd opp... ikke sagt noe om ekstra betaling til meg, så de bør ikke komme med det nå altså... de må vel informere om slikt.... de gjør alt syarbeidet i salongen selv, så jeg regner med det er med i prisen... har shoppet kjole, tiara og smykker på salongen... fant ikke noe som kunne sammenlignes noe sted.. og superfornøyd med servicen... bruker Brudehuset i Bergen... klemzer fra
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #9 Skrevet 25. juli 2006 jeg har selv leid kjole,men har sett de som har kjøpt kjole i butikken å de blir lagt opp sånn at de passer perfekt til de..og de betaler ikke noe utenom...
Dubbe Skrevet 25. juli 2006 #10 Skrevet 25. juli 2006 Jeg betaler ikke for å legge opp min kjole, ligger i selve prisen på kjolen (8000)
mayaya Skrevet 26. juli 2006 #11 Skrevet 26. juli 2006 I følge den salongen jeg bruker, kommer underskjørt og tilpasning utenom dersom man kjøper, men er inkludert i leieprisen.
Ella i farta Skrevet 26. juli 2006 #12 Skrevet 26. juli 2006 Spiller det noen rolle om du betaler 700 kr mer for kjolen el om de tar det utenom? pengene for å legge opp kjolen tar de jo uansett:)
puttelutte Skrevet 27. juli 2006 Forfatter #13 Skrevet 27. juli 2006 Var bare det at første gang jeg var der betalte jeg halve kjolen i depositum, neste gang betalte jeg resten av kjolen og tilbehøret. Siste gang skulle jeg bare hente kjolen, men nei da. Da skulle de også ha penger. Ble bare litt oppgitt. Tar dette pengesluket aldri slutt liksom. De kunne i alle fall ha opplyst om det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå