Gå til innhold

andre m baby som har asymetri i hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en liten gutt på 3 mnd som har ganske avflatet hode på venstre siden.... dette kommer av at han NEKTER å ha hodet til høyre når han ligger. kan bevege ganske bra til høyre når han er oppe men i senga..NEI. prøver å støtte opp hodet så han ikke skal bli værre, men han bare flytter og åler seg slik at han kan legge hodet til venstre igjen.

går til fysio, men har hjulpet lite til nå.

er det noen som har erfaring m dette?

kommer hodet til å fortsette å være like skeivt...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, andre natteranglere her ser jeg (:

Har vært hos naboen og kom inn for å krype til køys. Så sto PCn på, gitt ((:

Jenta vår er 2 1/2 mnd og er flattrykt på høyre side. Det er den siden hun vrir hodet til. Har forsøkt å legge håndkle der etter råd fra HS, men hun også bare skyver seg lenger sidelengs og havner i samme stilling. Om dagen forsøker vi å stimulere mest mulig fra andre siden, og hun har egentlig ikke problemer med å vri hodet den veien (antar at hun hadde grått hvis det var smertefullt), men hun foretrekker helt tydelig å ligge til høyre.

Jeg vet ikke hva vi skal gjøre, men vil anta at det jevner seg ut når de begynner å sitte mer i oppreist stilling, ev. ligge på magen etc. Det jeg er litt bekymret over er at det av og til lukter litt vondt fra øret hennes på den siden. Lurer på om det er blitt tette øreganger pga trykket slik at det samler seg mye dritt inni der. Tenkte jeg skulle høre litt med HS om det.

Broren hennes hadde også en favorittside, men ble ikke fullt så flat. Hos ham jevnet det seg ut etterhvert, så jeg er ikke så bekymret egentlig. Da er det verre med nakken. Senene på den ene siden kan bli kortere, slik at det blir vanskeligere å rette det opp senere.

Vanskelig å vite hva man skal gjøre. Jeg venter på samtale med fysio, og forsøker i mellomtiden å stimulere mest mulig fra andre siden.

Skrevet

jeg retter også opp hodet m klut el lignende. trener også nakken med å legge han over på siden og holde igjen hodet mens jeg forsiktig legger han over på ryggen. går greit litt, så blir han sinna.

ligger også mye på magen, men har hodet mest til venstre. fikk beskjed av fysio at det er lurt å la dem ligge på magen for å styrke muskler i nakke og skuldre. virker ikke som magnus har vondt han heller, men er litt stivere i musklaturen på høyre side enn venstre.

er litt bekymret med tanke på hodeformen..men håper jo det retter seg litt iallefall..

Skrevet

Det er mange babyer som er sånn, også fordi de har hatt en favorittside i magen i noen måneder. Hvis man tenker seg om så ser man jo ikke mange 1-åringer eller 2-åringer som er så skjeve i hodet, så det må jo gå seg til med tiden?

Skrevet

håper det...

men det viktgeste er jo egentlig at han ikke har vondt eller får problemer m nakken senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...