Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Hun er 7,5 mnd. Hun ruller ikke. Har gjort det ett par ganger forige uke. Hun har ingen tenner, men hun har sikla og klødd sia hu var 2 mnd. Hun strekker ikke armene mot meg, kun mot favorittbamsen. Hun ligger stort sett bare rolig og fikler med en leke, og det holder tydeligvis. Men er hun UNORMALT treig, eller?
Ranveig R Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Når ho først har fått til å rulle eit par gongar, går det ikkje mange veker før ho skjønar at det er eit poeng med det. I artikkelen "Bevegelsesutvikling hos barn 6-12 måneder" her inne på sida står det at dei fleste barn lærer å rulle frå rygg til mage og tilbake i 6-7 månadersalderen. Så i og med at ho har klart det no, vil eg tru at ho er innanfor normalen når det gjeld rulling ja. http://www.dinbaby.com/dinbaby_site/innhold/tema/bevegelsesutvikling/bevegelsesutvikling_hos_barn_6_12_m_neder Ang. tenner så er ca 6 mnd gjennomsnittsalderen for å få første tann, men det er (som med det meste anna) store individuelle forskjellar. Ei veninne av meg har ei jente som ikkje fekk ei einaste tann før ho var eit år gamal. Tennene kjem etter kvart, ikkje bekymre deg for det. Eg har aldri høyrd om nokon som *ikkje* får tenner. Det med leiking og å strekke armane mot noko/nokon har gjerne noko med personligheten til babyen (som begynner å komme til syne no). Så flott at ho klarar å ligge og leike for seg sjølv! Det er mange som må underhaldast konstant... Eg vil tru at jenta di er heilt normal, men dersom du er bekymra foreslår eg at du tar det opp med helsesøster på neste kontroll, ev. bestiller ein time viss det er lenge til neste gang.
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Min var ganske lik på den alderen der. Strakk ikke armer mot meg før han var rundt ti mnd tror jeg. Gutten min begynte feks ikke å snu seg fra rygg til mage før han var 9 mnd og da løsnet alt. Ålte seg da han var 9,5 mnd, satte seg opp selv da han var 10 mnd, krabbet og gikk med støtte da han var 10,5 mnd, reiste seg opp med ting da han var 11,5 mnd. Når det først løsner så går det fort for de som er litt "trege" av seg. Bare vent å se du! =P
mammaen til G & A Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Neida hun er da normal hun. Har hun rullet saa teller jo det. Og jeg tror hun kommer til aa rulle enda mere om ikke saa lenge. Naar det kommer til tenner saa er alle barn igjen helt forskjellige. Gutten min siklet akkurat som din da fra to maaneders alderen og fikk foerste tannen rundt fem maaneder. Vesla begynte med det samme, men tror ikke det blir tenner her paa en liten stund. Jeg har hatt venner hvor den foerste tanna ikke kom frem foer rundt ett aars alderen saa jeg ville ikke bekymre meg for mye=) Og det med aa strekke ut armer tror jeg kommer litt senere allikevel. Mener aa huske at det gjorde det med eldstemann her... Saa fint at hun er saa lett aa ha med aa gjoere da=) Tulla her er sint store deler av dagen - frustrert over ting hun ikke klarer. Saa jeg er en smule missunelig jeg paa ei tulle som kan ligge saa rolig og leke slik som jenta di da=) Klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå