Gå til innhold

treeeg samoer

Anbefalte innlegg

Skrevet

kanskje ikke i forhold til alder men..nå har vi vært sammen i 5 år.har pratet mye om barn og han vet at jeg har kjempe lyst på smått.han har godt betalt fast jobb,vi har hus og som sagt vært sammen lenge.

Er det noe jeg kan gjøre for at ønsket om smått også skal vokse frem litt raskere i han? han er forresten 23

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Har han lyst på barn men vil vente, eller er det sånn at han ikke vil ha barn?

Nå er jeg hverken psykolog eller psykopat, men om han ikke har lyst på barn tror jeg hovedsaken er at du ikke snakker så mye om det at det blir masete. Da virker det bare mot sin hensikt. Maser du for mye vil han nok prøve å ungå temaet.

Og så er det stor forskjell på å si "jeg har lyst på barn" (der han bare er et verktøy for inseminering) og å si "jeg ønsker at VI skal ha barn" (der dere begge er likestilte som foreldre).

For å si det på en annen måte; om han har lyst på sex, og du ikke har det, så vil han prøve å stryke deg, kose og være god med deg, sånn at du kanskje får lyst. Det nytter ikke at han maser. Da gidder du ihvertfall ikke. (ihvertfall min erfaring) Så stryk ham med hårene og ikke mas.

Det siste du ønsker er at han går med på det bare fordi du maser.

For mange gutter kan nok skrittet med å få barn virke skremmende. Det kan føles som om man må legge alle andre interesser på hylla og kun være pappa. Man trenger jo ikke det. Man må bare tilpasse seg litt. I tillegg så er det et stort ansvar, og friheten til å gjøre hva man vil, når man vil kommer ikke så ofte lenger.

I tillegg så så blir jo barn framstilt som hjelpesløse små krek som ikke klarer noenting selv, men det er jo bare de første par årene, så ikke bare fokuser på spebarnsdelen, men også på kidden som litt større.

Så prøv å ha dette litt i tankene når du snakker om barn.

Nå er jo dere forholdsvis unge også, så hvis han synes det er for tidlig så er bare å ta tiden til hjelp.

Og om du ikke ser noen som helst forandring i instilling, så prøv å lokke med ny bil og lang pappaperm. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...