pandabjørn Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 til babyen? en sånn stol som han kan sitte i når vi spiser middag osv Sander er kanskje for liten ennå bare 4 mnd derfor lurer jeg på når dere andre begynte med slik stol........
Ranveig R Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Vi begynte då guten vår var litt over 6 mnd og sat fint på golvet uten støtte. Vi venta derimot ikkje til han kunne sette seg opp sjølv, for det skjedde ikkje før nyleg då han var nesten 10 mnd... Du bør nok vente til han kan sitte stødig sjølv (utan å "dette saman" i ryggen).
Ranveig R Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Som regel lærer babyen seg forresten å sitte stødig ein gong mellom 6 og 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 I teorien begynner man når barnet kan sette seg opp selv (ikke i stolen, men i sittende stilling he-he) - det er gjennomsnittlig ved 8 måneders alder (men mange er tidligere ute). I praksis begynner man når man føler det er OK, men modererer seg tidsmessig jo yngre og mindre modent barnet er. 4 måneder synes jeg personlig høres vel tidlig ut. Vi begynte ved en gang før 7 måneders alder med tripp-trapp og brukte vippestol på gulvet (eller på bordet dersom vi var minst 2 voksne tilstede) før det.
pandabjørn Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2006 tusen takk for svar Ranveig R.........)
SICA Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 jeg har min gutt på 6 mnd i stolen sin kun korte stunder av gangen,d har jeg gjort i en mnd nåb eller noe sånn,men har alltid god støtte bak han!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå