Gå til innhold

Mors kropp ett år etter fødselen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg født for litt mer enn ett år siden, og syntes etterpå at livmortappen min hadde flyttet seg veldig langt ned. På seksukerskontrollen spurte jeg legen min om dette. Hun sa: "tja og ha og ja kanskje, den er jo litt lenger ned. Du får knipe så mye du kan framover."

Og jeg har flittig gjort som jeg fikk beskjed om, jeg vet at jeg kniper riktig, så der er det ingen tvil. Jeg har knepet masse, hver dag, og føler jo godt at jeg har blitt sterkere. Men fremdeles er livmortappen ganske langt nede. Jeg kjenner den rett innenfor åpningen og mannen min kjenner den også ganske godt. Jeg sliter også veldig med å bruke tampong, det går faktisk ikke, for om jeg skal dytte den langt nok opp til at den ikke kjennes, så renner alt utenfor, kjempelekkasjer.

Nå begynner jeg å bli ganske fortvilet, kjenner meg nesten handicappet, da sex også stort sett er vondt, dersom vi ikke er veeeeldig forsiktige. Synes jeg har ventet lenge nok nå og vil at det skal være bra igjen.

Andre som har samme erfaring, og som kan råde meg? Blir det bedre med tiden, eller burde jeg ta det opp med legen igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjenner veldig godt livmortappen min under mens. Føles til tider ut som om hele livmoren bare skal ramle ut. Jeg hadde total ruptur og sydde kirurgisk. Har tatt uendelig mange knipeøvelser, og blitt noelunde bedre. Jeg føler meg normal under mensfrie dager og sliter ikke med sex. Men selvfølgelig lurer jeg på hvordan det vil bli den dagen jeg blir gravid igjen. Kan jeg bære et barn med denne rare livmoren min?

Du har det nok verre enn meg og du burde gått til lege med problemet.

Har hørt om små "ringer" som man syr på livmortappen for å holde den inne. Jeg hadde det som det de første 3mnd. 1år høres lenge ut.

Skrevet

Hei hei...

Har ikke dette poblemet, men ønsket å svare. jeg syntes du skal oppsøke legen og bli henvisst til gyn.lege.

1 år og gå sånn er lenge.

Lykke til.. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...