Gå til innhold

Grensen for å defineres som aleneforsørger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er sikkert blitt spurt om før, men fant ikke noe på det i farten i gamle tråder.

Sp. mitt er når man defineres som å være aleneforsørger? Hvis det på papirene står at jeg har 100% omsorg, holder det? Saken er nemlig den at pappaen i en periode skal ha datteren vår annen hver uke. Han bor i utlandet så i gjennomsnitt er det jeg som har omsorgen 100%. Det har jeg hatt siden juni i fjor, men nå ser det ut som pappaen en tid fremover skal være i Norge og derfor vil ha mere omsorg. Hvis jeg har 60% og han 40% vil jeg fortsatt bli definert som aleneforsørger? Hva hvis vi har 50/50 men pappaen nærmest ikke har inntekt? Har det noe å si?

Mulig dette ble rotete, men takker for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville tatt en prat med trygdekontoret, så er du sikker på at du ikke kommer i trøbbel. Men så vidt jeg har forstått er det nok at du har 51 % av omsorgen for å bli regnet som enslig forsørger.

Skrevet

Uten at jeg er helt sikker i min sak så mener jeg å ha lest at det må være minst 60\40 deling for at den ene av partene er aleneforsørger.

Skrevet

Jeg var inne å leste litt på nybaktmamma eller hva det nå heter, og der var det ei som skreiv at den ene av foreldrene må ha omsorgen. Det kunne ikke være delt omsorg, men moren (eller faren) kunne ha 51% og den andre 49%.

Men jeg er jammen ikke sikker. Du får nok det beste svaret hos Trygdekontoret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...