Gå til innhold

Hjem fra svigermor med rompa full av papir!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svigermor passer sønnen vår på 18 mnd ca en gang i uka. Når han kommer hjem derfra har han enten rompa full av inntørka bæsj, rompa full av tørkepapir som sitter fast eller bæsjespor i bleia. Her hjemme eller hos min mor blir han alltid vaska etter å ha hatt bæsjebleie, men tydeligvis ikke av svigermor. Han har ALDRI ellers hatt antydning til sår rompe, men nå har han altså det hver gang han kommer derifra.

Er jeg hysterisk? Syns dere jeg overreagerer? Har sagt til mannen min at han skal ta det opp med henne. Det er tross alt hans mor! Men ting drar ut...

Egentlig er jeg vel av de som er ganske fornøyd med svigermor, men nå kjenner jeg at dette begynner å irritere mer og mer.

Hva gjør jeg??? Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min svigermor tømmer innholdet ut av bleien og ned i do. Deretter setter hun på den samme bleien på babyen igjen. Da jeg oppdaget det og sa fra, sa de at jeg var hysterisk.

Hvorfor kan ikke de bare respektere oss? Greit hvis de er uenig, men de bør vise respekt

Skrevet

hæh!!!??!!!

Går det an å gjøre sånn da???

Skal en passe babyer, må en kunne vaske dem i stumpen, og ta på ny bleie når de har bæsja eller tisset mye...

milde himmel!!

Skrevet

Uff, høres ikke bra ut.

Tror jeg ville tatt en prat med farmor selv og forklart tydelig hvordan jeg ønsket at hun skulle ordne opp med bæsjebleien. Si fra at dette ikke er akseptabelt, og at ungen får sår stomp kun etter besøk hos henne.

Har ingen tro på å overlate en slik prat til barnefar, ettersom de vanligvis vil unngå å havne i konflikt mellom sin mor og kone/samboer. Hadde et slik eksemplar i huset selv, og fant fort ut at jeg måtte si fra selv, ellers ble det ikke ordnet med.

Skrevet

send med våtservietter da!!!!

Skrevet

Takk for svar! Jeg tror jeg har hintet mer enn nok for at svigermor skal skjønne at hun må vaske sønnen vår. Har prøvd å sende med våtservietter, har sendt med engangsvaskekluter i tilfelle hun ikke liker å bruke egne vsakekluter og til og med såpe og sagt den skal brukes til å vaske rompa hans med. Ingenting hjelper. Hun er så gnien også, så bleiene blir aldri skiftet før det er heeelt nødvendig. Har sagt det til henne at hun må skifte oftere og vaske etter bæsjebleier, men det skjer jo ikke! Skal ta en ordentlig prat med henne om dette igjen, men det frister ikke akkurat. Vet hun bare kommer til å jatte med og så skjer det ingenting.

Takk for gode råd i alle fall! Også så herlig det var å få blåst ut litt!!!

Hilsen hovedinnlegger

Skrevet

Jeg hadde blitt ganske forbanna ja.. Du er ikke hysterisk.. Hadde sagt ifra jeg..

Skrevet

ja dettemed hygiene ..tror jeg var litt anderledes før.. Mine foreldre bor på en annen side av landet og når vi reiser på besøk tar vi forhåndsregler..Min mor har tendenser som din svigermor..og når jeg forteller henne om ecoli og eksem..etc pga manglende hygiene rutiner får også jeg høre at jeg er hysterisk.. I og med at det er min mor så er det jo lettere å si ifra da..Jeg hiver alle håndklær i vaskekjelleren og henger opp nye. Jeg vasker over alle håndtak- kroker og brytere som er i daglig bruk. Jeg prøver å lage mat..eller å "Hjelpe" når det bli laget mat slik at ikke grønnsaker og kjøtt blir kuttet på samme skjærefjøl og med samme kniv. Jeg hiver alle vaskefiller..tannbørster..oppvaskbørster og ersatter de med nye. Når det gjelder vask av småtten så er jeg der som oftes og tar skiftene selv..eller så sjekker jeg med en gang-og lar aldri småtisen være der i flere timer hvis jeg vet at det er bæsjetid. Jeg unnskylder min mor med synet og alderen pga noen av dette. Men hadde jeg vært svigerdatter så hadde jeg nok ikke turd å gjøre som jeg- Men ta med eget håndkle og ikke la henne passe ungen når du vet det er bæsjetid. Ta evt med mat på besøk..eller "hjelp" til med matlaging er vel greit når en ser slike tendenser..

Skrevet

Greit nok at det er mannen din sin mor og at han dermed bør snakke med henne, men det er dine barn og siden mannen din ikke tar det opp bør du gjøre det! Det handler tross alt om ungen din. Synes ikke du skulle utsette den praten lenger enn til i morgen.

Skrevet

Nå har det seg heldigvis slik at jeg har hatt ferie og skal ha en stund til. Dermed "slipper" jeg å sende sønnen min avgårde til svigermor på en stund. Nå begynner han snart i barnehage også. Det skal bli godt å slippe å være avhengig av svigermor!

Jeg har bestemt meg for å ta opp dette med henne neste gang hun skal passe han, men det blir for dumt å ta det nå når han ikke har vært der på en stund. Sier det heller neste gang han skal dit. Da skal jeg være så tydelig at jeg forteller henne at han SKAL vaskes ordentlig etter bæsjebleie og at han skal skiftes oftere på. Om hun ikke hører nå kan det bli lenge til neste gang hun passer han. Fælt å være så streng, men gullet vårt skal slippe å være sår i rompa bare fordi han måtte være hos farmor!

Hilsen HI

Skrevet

Dette er helt klart synd,men prøv å slutt med hintinga.. har dere ikke erfart at alt blir lettere ved å bare si ting rett ut, uten å pakke det inn.. det gjelder jo barnet ditt,det er vell ikke så vanskeli å beskytte det ved å si hva du mener i stede for at du forventer at folk leser tankene dine. huff dette høres kvasst ut men det er ikke ment slik :)

klem

Skrevet

Helt enig!

beskytt gutten din og forklar rett ut at dette er uakseptabelt. Stakkars gutt. Nå får hun jammen skjerpe seg, for en råtten og grisete bestemor.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Min tante er også litt på kanten angående dette med hygiene. Jeg bruker å sende med en fullpakket stellebag hvis hun skal passe gutten min. Sender med et par bleier, et rent håndkle, våtsavietter og ekstra klesskift. Dette fungerer bra, og hun "skjønner" at hun ikke trenger å spare på noe. Kanskje trenger de bare å bli påmint at det er bra med ressurser?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...