*just me* Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 hei damer! nå har jeg tre uker igjen til terminen! er så spent på når jenta mi kommer...! har to spm jeg lurer på om dere kan hjelpe meg med...? ; 1.lurer på om det finnes en slags liste noe sted hvor det står hvilke matprodukter man bør unngå ved amming? er jo en del ting som kan gi magesmerter/allergier osv hos den lille, som jordbær,løk, cola osv. men finnes det en slik "Liste" noe sted? 2. hva sies det kan "hjelpe til" med å sette i gang fødselen?
*just me* Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #2 Skrevet 24. juli 2006 nei men typisk meg åsså! ser da det finnes en del tips her inne da, kjerringråd og sånt... jaja, alt mottas med takk allikevel!
Jolene84 *overtermin* Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Jm sa t mej at d va berre noke som ej måtte prøve ut.For ingen e jo like.Men at ej kom fort t å finne ut om der va noke den lille ikkje tålte og slikt.Men sjøl så veit ikkje ej.
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 IKKE spis jordbær og løk hverft...de fleste bebiser reagerer sterkt på dette...
* Zoë * Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Jeg åt hva det skulle være. Gullknotten min reagerte ikke på noe. Løk, bønner, jordbær, kullsyre osv, alt gikk bra. Det er kun med tanke på magebesvæt at man skal være forsiktig. Det med allergi har de visst gått bort i fra. Du må nesten bare prøve deg frem. Kanskje reagerer gullet ditt på "alt", ellers kan det være at du er like heldig som meg. I gangsetting har jeg ikke peiling på. Det enest jeg vet at masse sex, hvor mannen får utløsnin hjelper. Da må dere visst ha sex et par, tre ganger pr dag. Og du må ligge med bena i været så mormunnen blir badet i sæd. Jeg venter bare på at babyen er klar til å komme ut.
mammamamut Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 spis det du vil!!! du merker hvis babyen din får vondt i magen og da bare slutter du å spise det du tror babyen reagerer på en stund. Er veeeeeldig individuelt fra baby til baby. Det var en periode på 3 uker at jenta mi reagerte på melk, men da bare sluttet jeg å drikke melk å spise ost i ca 3 uker før jeg forsiktig prøvde igjen og da gikk det bra.
Vona Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Hei! Ang. spørsmål 1. Det anbefales nå at en spiser alt (med mindre det er allergi i familien, da bør en heller være forsiktig med det en reagerer på) og heller ser etter om barnet reagerer på noe. Mange babyer reagerer ikke på noe som helst som mammaen spiser! Ellers står det noe her: http://www.helsenett.no/index.php?option=com_personalpage&task=view&id=13&Itemid=81&contentid=1453§ionid=125 og her: http://www.babyverden.no/templates/Article____4419.aspx
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #8 Skrevet 24. juli 2006 jeg spiste helt vanlig jeg da.. han reagerte ikke på noe annet enn den gangen jeg spiste ertesuppe. tacos, annen sterk mat, jorbær, you name it- alt gikk helt fint! så mitt råd er å prøve!
2høstjenter og 1sommergutt Skrevet 25. juli 2006 #9 Skrevet 25. juli 2006 Enig med de andre her: du må prøve deg fram! Babyen min reagerte på drikke med kullsyre og godteri+sjokolade, så det ble en fin slankekur på meg.....Da babyen var 3 mnd kunne jeg såvidt begynne med litt snop igjen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå