Gå til innhold

Når kom mensen tilbake, dere som ammet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vil gjerne begynne på nr. 2, men den tidligere så forhatte mensen er sterkt savnet!

Gullet er 8 mnd nå, men ingen tegn til mens her.

Jeg ammer ganske mye enda, så det er nok det som er årsaken, men skulle det ikke gå an å kombinere? Hører jo om at melka endrer smak, slik at endel barn ikke vil ha mm etter mor er blitt gravid på nytt.

Jeg ammer ikke på natta, dvs. frokosten er nesten natt, ca 5.30, og så får han pupp før hvert måltid utover dagen og siste før leggetid.

Har ikke lyst å slutte å amme, for vil jo gjerne gjøre det som er best for gullet og amme så lenge som mulig, men hvor mye bør jeg evt. redusere på ammingen for å få mensen igjen (skjønner at det er individuelt, men hvilke erfaringer har dere)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eg fekk mensen tilbake då småen var ca 7 mnd og vi kutta nattamminga for ei stund.

Men sjølv om du kuttar ned på amminga er det ikkje sikkert du får mensen tilbake. Eg har høyrd om damer som har gått i både eitt og to år utan å få den att til tross for ammeslutt...

Det er vel tilnærma lik umulig å forutsjå når ein får mensen igjen, men ofte ser ein jo at det heng saman med ammekutt/ammeslutt. Sjølv kutta eg nattamminga ei tid mellom anna i håp om at mensen skulle kome tilbake. Det gjorde den, og etterpå trappa eg opp amminga igjen. Det er jo mulig at same trikset kan fungere for deg. Men som alt anna som har med kropp å gjere er dette så individuelt at det som sagt er nesten umulig å vite noko sikkert.

Skrevet

Jeg fikk mensen etter 6 uker!!! Jeg ammer både dag og natt..og har masse melk.

Ble litt skuffet, da jeg trodde jeg skulle slippe dette et par mnd til....

Må si at jeg hadde glemt den ekle lukta...

Skrevet

Jeg fullammer. Gutten på tre måneder har sovet hele netter nå siste uka. Samt at jeg begynte på Conludag for en uke siden. En av de tinga gjorde at mensen dukka opp igjen, desverre spør du meg.

Skrevet

Da snuppa var ca 8 mnd.Ammet ca 5 ganger i døgnet....

Skrevet

etter ca tre mnd alle tre gangene

Skrevet

Fikk den etter 7 uker....og neste 8 uker etter der igjen

Skrevet

Jeg fikk mensen igjen for en mnd siden, da var datteren min fem mnd. Hun sluttet å spise om natten da hun var tre mnd, og har siden det ikke spist mellom 23 og 07. Eneste grunnen til at hun får klokken 23, er at jeg får så lite melk hvis ikke. Det gikk altså to mnd fra hun sluttet å få nattmat.

Skrevet

jeg fikk mensen igjen 10 uker etterpå...kjedelig..trodde... jeg skulle slippe den på maaaaaange mnd..jeg fullammer...ammer flere ganger om natten...

Skrevet

Har enda ikke fått den, og gutten min er nå 9 mnd. Ammet fram til for 2-3 uker siden da han ikke ville ha mer. På slutten ammet jeg to ganger om morgeen (første gang halv fem) og inniblant som mellommåltid på dagen. NAttammet tre ganger fram til 7 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...