Gå til innhold

Når snakker jordmor om fødsel?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på kontroll i uke 32 hos jordmor og skal til legen i uke 36. På jordmorkontrollen nevnte ikke jordmor fødsel med et ord, så jeg regnet med at hun skulle ta det neste gang. Ble ganske perpleks da jeg fant ut at jeg på neste kontroll hos henne er 37+ noen dager... Kan jo ha født innen den tid... Jeg tok planlagt keisersnitt forrige gang, så jeg har liksom ikke noen fødselserfaring i bakhodet heller... Føler at det er sent å skulle snakke om fødsel når jeg nesten er i uke 38. Når snakker dere med jordmor om fødsel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får min "fødselsprat" med jordmor neste gang, fikk jeg beskjed om... Men, jeg har kontroller hver fjortende dag, og på neste kontroll hos jordmor vil jeg være i uke 36... Hvis du synes det er for seint så ville jeg bare ringt og forklart problemet, er sikkert pga lavere kapasitet i ferieavviklingen at du ligger litt etter? Det er jo i så fall ikke din feil, så ring og få flytta timen heller....

Lykke til:)

Skrevet

Hmmm... hun har ikke nevnt at vi skal ha noen slik prat. Er det vanlig? Er bare 33+2, da, men... Hun nevnte at vi skulle ha en prat om den første tiden etter fødsel, fordi så mye skjedde da, men ikke noe annet. Denne praten skulle jeg få neste gang jeg kom til henne, dvs i min uke 37. Skal til legen innimellom, men hun tar ikke opp noenting, syns jeg...

Skrevet

Jeg har aldri fått min... har 25 dager igjen til termin. Prøvde å si noe til JM på sykehuset sist fredag (går en gang i uken på sykehuset pga ekstra kontroller). Men selv når jeg la føringen, klarte ikke JM å snakke om fødselen slik jeg hadde forventet. Min faste JM er i ferie, men har heller aldri sagt noe. Hun spør bare om jeg har noen spm, men det er ikke alltid så lett å få satt ord på følelsene sine gjennom spørsmål. Skulle ønske de JM jeg har møtt kunne skjønt litt bedre, og tatt iniativet til å fortelle litt om fødsel uoppfordret. Mitt første sv.sk. og desto enda større behov for det. Jeg planlegger å utdanne meg som JM selv (er sykepleier), og da skal jeg i alle fall ha det (mine egne erfaringer) i bakhodet i mine samtaler med gravide.

Skrevet

Hadde den praten med jm sist ej va inne ej.Uke 34+6.Ho meinte at d va normalt å ta den praten rundt uke 35.

Men som fleire sei her,så e nå d berre å ta en tlf t jm.Men he kun vør inn t legen en gang ej.He vør inn t jm annen kvar veke no kjempe lenge.T legen kun en gang.. Hmm..

Skrevet

Jeg har 14 dager til termin og jm har ikke tatt opp fødsel.

Skrevet

hmm.. vi snakker om fødsel hver gang vi! det kommer liksom naturlig, jeg spør litt, hun spør litt og så går praten..

kanskje du burde be om en ekstra kontroll mellom disse to, der du sier at du har lyst å snakke om dette temaet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...