Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #1 Skrevet 24. juli 2006 Min niese på 16 er på besøk en uke for å passe lillegutt på 7 mnd, slik at vi får tid til å gjøre noe oppussing. Jeg ammer og lager all maten til både den lille og oss andre, samt skifter på han og legger han for kvelden. Det eneste hun gjør er å passe han mellom måltidene, dvs. leker litt på gulvet eller sitter i sofaen med han. Triller han i søvn og setter vogna utafor huset og går inn å setter seg i sofaen mens han sover. Hvor mye bør vi gi henne pr. dag? Hva om jeg ber henne bidra litt mer med husarbeid, rydde etter måltidene, og andre opplagte småting (rydde lekene tilbake i kassen om kvelden, kanskje støvsuge, evt. moppe over gulvet), slik at vi får mer tid til/effektivisere oppussingen mens hun først er her. Hvor mye bør vi da gi henne?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #2 Skrevet 24. juli 2006 Noe slikt hadde jeg avtalt på forhånd. Mulig hun kan bli skuffet. Bor hun hos dere? Hvor mange timer? Jeg har rett og slett ikke peiling. Kanskje lurt å spørre henne. 200kr pr. dag?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Vi har ikke avtalt noe på forhånd, men har sagt at det ikke blir noe feit lønn. Hun sier hun ikke forventer noe, men er bare glad for å få komme på besøk og være sammen med oss. Jeg har selv tenkt på kr. 200, men vet egentlig ikke. Hun bor hos oss ja, dvs. fri kost og losji. Men hva om jeg ber henne f.eks gi han mat etter jeg har ammet han og gjøre litt i huset i tillegg, når poden sover f.eks? Hvor mye skal vi betale da?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 En au pair tjener ca 1000 kr uka med kost og losji. Da gjør de også husarbeid som har med barnet å gjøre!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Glemte å tilføye at hun bor i en annen by, og vi har betalt flybilletten hennes hit. Så det er kombinert besøk (med litt shopping og sightseeing) og barnepass. HI
mammatil L.S.L Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Dersom ho bare passer på gutten deres og ikke gjør noke annet ,har kost losji og flybilett hadde jeg betalt mellom 500-800 kr i uka Dersom du får henne til å hjelpe til med litt lett husarbeid så er 1000 i uka nok mener jeg.Men der er bare mi mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå