mamman til gogutten Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Hvem må man gi informasjon til om nytt etternavn? Er det noe man kan ta etterhvert eller er det noe man må gjøre med en gang?
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 og hvordan få ordnet på navnet til barnet ?
Beama Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Vi sendte inn navnepapirene sammen med alle de andre papirene, forlovererklæring osv. Men man kan sikkert gjøre det i ettertid og..
Beama Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Forresten så er det folkeregisteret man skal sende det til... egne skjema man må fylle ut...
Etaner Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Uff jeg har ikke fått ordnet det der ennå. Noen som vet om det tar lang tid? Jeg rekker det uansett ikke før bryllupet om 5 dager, men hadde håpet jeg klarte å ordne det så fort som mulig etterpå.
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #6 Skrevet 24. juli 2006 Det går ganske fort, et par uker eller noe sånt. Det eneste du trenger å gjøre er å fylle ut og sende inn dette skjemaet: http://odin.dep.no/jd/norsk/publ/veiledninger/012101-100002/index-dok000-b-n-a.html
mamman til gogutten Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 24. juli 2006 Å få nytt etternavn fra folkeregisteret er raskt, tok en uke fra jeg leverte inn sjemaet til jeg fikk bekreftelsen i posten. Er et lite sjema hvor du fyller ut tidligere navn og nåværende navn. MEN det jeg egentlig lurte på er hva NÅ?? Hvem må man gi beskjed til av andre instanser om at man har skiftet navn. Er bankkortet "ugyldig" fordi det er feil etternavn, og hvem andre har interesse av at jeg har skiftet navn??
Fru P og knøttet, FØDEKLAR!!! Skrevet 24. juli 2006 #8 Skrevet 24. juli 2006 Bankkort, førerkort, pass, osv, osv er ugyldig etter at du har byttet navn. Men det er ingen som arresterer deg hvis du ikke gjør alt dagen etter du har byttet. Men du bør ordne det så fort som mulig. Jeg har enda ikke fått nytt bankkort, men det er på grunn av kluss i banken, og det gamle fungerer jo enda. Også må du gi beskjed til alle andre instanser som telefonselskap osv, osv. Bare sendte ut en kopi av attesten fra folkeregisteret jeg. Gikk for så vidt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå