Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags prevensjon anbefaler dere å begynne med etter fødsel?? Hvilke kan man ikke bruke når man ammer??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som over, Cerazette. Den inneholder kun gestagen og ikke østrogen. Det fine er at den er ikke sånn som andre minipiller (hvor man MÅ ta dem til akkurat samme tid hver dag), disse kan du "glemme" i 12 timer før annen prev. er nødvendig. En annen fin ting, synes jeg da, er at mange mister mensen helt.

Skrevet

Cerazette er den eneste p-piller som kan brukes under amming. Ellers så er det jo kondom, og spiral... Lurer på om en kan få p-stav selv om en ammer også.

Jeg begynte på cerazette etter 6 uker. Den fungerte flott helt til jeg fikk tilbake mensen. Da blødde jeg i ett sett, og byttet over til p-piller siden jeg da var sluttet å amme.

Skrevet

Cerazette er ikke p-piller ;) P-piller (også kalt kombinasjonspille) inneholder flere forskjellige hormoner, mens minipillen Cerazette kun inneholder gestagen....

Ikke meningen å "rette" på deg Theri!

Skrevet

Kobberspiral funket fint for meg. Pass bare på å få satt den inn hos gynekolog med ultralyd sånn at du får sjekket at den sitter der den skal. Helt hormonfritt og kan brukes ved amming : )

Skrevet

Ikke alle mister mensen da, jeg gikk på de i 7 uker og hadde "mensen" i alle 7. Ga opp da jeg i samråd med lege, helt vanlig bivirkning av de sa hun. Hun var skeptisk allerede da jeg ba om å få de.. :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...