Salsa Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Veslejenta hadde nesten bare så vidt gått over fødselsvekten sin med 50 gram da vi var på 6-ukers kontroll. De var ikke fornøyd på HS. Da hadde jeg sittet konstant og ammet hver time siden vi kom hjem, så jeg visste ikke hva mer jeg kunne gjøre. Fikk beskjed om å begynne med tillegg etter behov, men amme først slik at produksjonen ble opprettholdt. Dette førte til at vekten økte med 890 gram på 2 uker! Nå er hun 11 uker og vi holder på med dette fortsatt, men jeg merker tydelig at hun er mer sulten etter en ammeøkt. Hun kan kjøre i seg en flaske med 150 ml MME etter at vi har ammet 30-40 minutter. Jeg har derfor tenkt å trappe ned ammingen nå. Føler liksom at det ikke har noen hensikt, annet enn kosen for henne. Hun begynner også å tulle veldig ved puppen. Vrir seg hit og dit og river hull på brystvorten hele tiden. Fryktelig slitsomt. Er det noen her som har kjørt dobbelt en stund og så gitt opp ammingen? Hvor lang tid tok overgangen før melken forsvant? Andre erfaringer?
BettyBoob Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Jeg har en gutt som får både mm og mme og har fått det siden han var 1 uke. Jeg har bare en pupp som fungerer bra, og han var så matvrak at vi mått begynne med mme i tillegg. Han er nå 4 mnd og får fortsatt begge deler, men det er mest mme. Ammer ham kanskje 5-6 ganger i døgnet, men han er alltid mer sulten så da fyller vi opp med mme. Jeg fortsetter til han ikke vil ha puppen, for jeg synes litt mm er bedre enn ingen mm! Den ene puppen "pensjonerte" jeg helt for noen uker siden. Jeg begynte med å trappe ned hyppigheten, og tilslutt stoppet jeg bare helt å gi fra det brystet. Gikk faktisk greiere enn jeg hadde trodd Det var aldri noe vektproblem hos min, han er nå 68 lang og veier ca 8,5 kg....
Gjest Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Da småen var 3,5 mnd gammel forsvant mesteparten av melka ganske fort. På en uke gikk vi fra fullamming til mme om dagen og mm om natta. Dette holdt vi på med i 4 mnd med amming om natta, og mme om dagen. Det fungerte kjempeflott for oss! Absolutt å anbefale... Etterhvert ble det så lite melk igjen at jeg ikke følte det hadde noen hensikt. Da sluttet jeg å amme, og merket ikke noe spreng i det hele tatt. Nå tre over fire mnd etter ammeslutt kan jeg fortsatt klare å klemme ut ett par dråper melk, men ikke mer enn det... Håper melka blir helt borte snart.
blittmamma-)30.03.6:) Skrevet 23. juli 2006 #5 Skrevet 23. juli 2006 Heisann Salsa.... Jeg hadde det sånn som du har hatt det... Tulla mi er nå 4mnd og jeg holder fremdeles på med det. Jeg Ammer henne hver gang hun er sulten før jeg tilbyr mme. Hun kan drikke fra 60ml til 150ml etter at jeg har ammet. Noen ganger er det nok med bare puppen også. Om natten er det bare pupp hun får. I begynnelsen når hun fikk mme virket puppene mine helt tomme og hun var veldig urolig(har holdt på med mme siden hun var 2mnd) men nå har det kommet litt mere melk der. En annen grunn til at jeg gir mme er at melken jeg selv har er det lite næring i. En unge som er elve uker skal ha sugerefleksen så god at hun skal klare og tømme puppen på 10 max 15 min. Resten er bare kos for henne har jeg blitt fortalt. Så Var det meg ville jeg ha ammet henne i ti min først og så mme. De dråpene du har er jo bra...åsså synes hun sikkert det er det beste som er:) hehe.
Salsa Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 23. juli 2006 Høres litt ut som hos meg. Den ene puppen fungerer fint, den andre har vært jæv....sår helt siden fødselen. Alltid hatt blødende sår fra den. Vet ikke om hun bruker forskjellig sugeteknikk på den eller om jeg gjør noe galt, men sånn er det nå. Jeg skal forsøke kun med nattamming en stund fremover. Deilig å slippe flaskestyret mitt på natta ((:
Salsa Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #7 Skrevet 23. juli 2006 Kjenner igjen det med tomme pupper. De føltes helt utrolig slappe ut på kvelden en periode. Eneste gangen jeg nå har melkespreng, er om morgenen. Vi får holde ut en liten stund til - i hvert fall om natten.
Maiprinsessa06♀&Maiprins09♂ Skrevet 23. juli 2006 #8 Skrevet 23. juli 2006 Er akkurat sånn jeg har det. Jenta mi er 7 1/2 uke, og jeg har gitt begge deler helt fra vi kom hjem. For hun blir aldri mett av bare mm. Kunne sitte i over en time og amme, og fortsatt orket hun 90 ml mme etter det. Nå ammer jeg først en halv time, så gir 120 mme etter det. Er egentlig ganske tungvint. Ser heller ingen hensikt med det. Men det var de på HS som sa jeg skulle gjøre det sånn. Så får se hvordan det går etterhvert... Syns det var fint å se at det ikke bare er her vi gir begge deler så tidlig...
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #9 Skrevet 23. juli 2006 Gutten min har ikke villet ha puppen siden han ca.2-2,5mnd. Nå er han 5mnd. Jeg pumper all melken jeg gir han, bortsett fra at han får 1dl mme å drikke om kvelden pluss litt mme i kveldsgrøten til samme måltid. Jeg pumper gjennom hele dagen, står opp og pumper en gang hver natt for å opprettholde melkeproduksjonen selv om han ikke spiser mellom kl.20.30 og kl.7.30-8, samt pumper et par ganger etter at han er lagt om kvelden. Blir vel ca.6-8 ganger hvert døgn. Har med meg en liten batteridrevet pumpe uansett hvor jeg går. Klarer å tyne ut ca.8dl morsmelk i døgnet, fra 80 til 200ml pr. pumpeøkt. Har pumpet samme mengde i lang tid. I tillegg til kveldsgrøt i åttetiden, får han omtrent et halvt lite middagsglass i halv firetiden.
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #10 Skrevet 23. juli 2006 Glemte å skrive at han fikk litt mme etter ammemåltidene allerede på sykehuset, deretter gikk jeg over til bare å amme fra han var omtrent en uke gammel, og fra han var 14 uker måtte han få litt tillegg før jeg la han på kvelden.
Salsa Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #11 Skrevet 23. juli 2006 Oi, du er jammen flink! Jeg har også forsøkt pumping x antall ganger, men klarer aldri å få ut mer enn ca. 40-50 ml. Og da har jeg pumpet i en time, kanskje. Med en liten tass på snart 2 år i familien i tillegg, så er det nærmest umulig for meg å sette meg ned og pumpe stadig vekk. Men jammen er du flink!
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #12 Skrevet 23. juli 2006 Takk! Er litt fornøyd selv også...he, he. Jeg bor alene med babyen og en treåring, men han er heldigvis en tålmodig liten kar, så han bryr seg ikke om at jeg pumper. Storebroren nektet å ta puppen da han var 5mnd, og da pumpet jeg meg i 3,5mnd til. Da var det ikke mer melk å hente i puppen. Sa egentlig på forhånd at jeg ikke skulle gjøre det samme om minstemann nektet, men jammen var det på'n igjen. Nå pleier jeg å si at jeg i hvert fall skal holde på til han er 6mnd, og kanskje droppe nattpumpingen da, og bare pumpe om dagen, men kjenner jeg meg selv rett, så fortsetter jeg nok en stund til med nattpumpingen også...
Vertigo Skrevet 23. juli 2006 #13 Skrevet 23. juli 2006 Har bare lyst til å si at det er helt vanlig med slappe pupper om kvelden. Dette er for at det på denne tiden er smart at babyen får i seg mer fet ettermelk for at den skal ha noe å gå på til natten. Her er link til en artikkel som sier litt om det: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå