Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Lurer på om det er farlig å bruke dildo med vibrator (veldig viktig) i svangerskapet. Jeg har termin om ca 10 dager..
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Kan bruke dildo, men ikke emd vibrering!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zummi Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 Hei du ekspert. Regner med at siden du sier man ikke kan bruke med vibrering påslått så regner jeg med at du har en solid faglig bakgrunn som gjør deg i stand til å komme med en så bastant uttalelse, eller kanskje du "tror, fordi noen har hørt at noen har ment at noen burde antyde at de sikkert egentlig mente"? Hvis nå noen av dere skulle høre noe sånt av jordmor ellerno, så godtar dere alt uten en gang å stille spørsmåk om hvorfor man eventuelt ikke kan ha vibrering på? Er det bare jeg som føler meg litt for fornuftig her eller kan ikke noen snart komme med et svar på hvorfor?
vims-74 Skrevet 25. juli 2006 #4 Skrevet 25. juli 2006 Det jeg synes er merkelig, er at hvis dette er så farlig -hvorfor ikke også allmennleger som man ofte har svangerskapskontroller hos, ikke informerer om dette? Jeg har spurt en lege, jeg fikk til svar "jeg er ikke gynekolog, men eneste jeg kan tenke meg grunnen er, at det _kan_ være at livmormunnen åpner seg" Altså, det virker ikke som noen kan si dette med sikkerhet.. Jeg akter spørre alt av helsepersonell jeg støter på framover for å finne ut av dette, jeg skjønner selv ikke at noen kan motta informasjon uten å finne ut hvorfor det er sånn, men kanskje jeg bare er mer nysgjerrig enn normalt er
Nøste77 Skrevet 25. juli 2006 #5 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har ikke hatt behov for å spørre om akkurat dette, men fra andre som har spurt, så fikk jeg høre at grunnen de fikk er at det kan påvirke barnets hjerterytme. Ville ikke tatt sjansen jeg!
EleResa Skrevet 25. juli 2006 #6 Skrevet 25. juli 2006 Jeg har også hørt bakgrunnene som nevnt overfor, forstyrrelse av barnets hjerterytme og for tidlig åpning av mormunnen. Men jeg har hørt en ting til også, at man kan bruke vibrator så lenge man bruker den på klitoris utenpå og ikke fører den vibrerende inn i skjeden.
Anonym bruker Skrevet 26. juli 2006 #7 Skrevet 26. juli 2006 Hmmmmm *tenke så det knaker* Grunnen til at jeg spør, er for at jeg vil gjerne ha fødselen igang... ;-) Samboeren min er redd for å skade barnet, så sex har jeg ikke sett snurten av på iallefall 4 mnd... om ikke lenger... Så der er det ingen hjelp å få. :-( Nå er det ca en uke til termin, å jeg kunne godt ha tenkt meg baby nå. Men blir veldig usikker på om jeg tør å prøve, det er ikke noe jeg "tør" ringe fødeavdelingen å spørre om iallefall... Men føde, det vil jeg NÅ!
vims-74 Skrevet 26. juli 2006 #8 Skrevet 26. juli 2006 Hei Sæd skal jo inneholde stoffer som kan hjelpe til på modningen, kan du ikke spørre pent om du kan få en dose eller fem hos samboeren din da?
Anonym bruker Skrevet 28. juli 2006 #9 Skrevet 28. juli 2006 Vims-74 - Jeg lå faktisk å lurte på om jeg skulle spørre i natt om å få det, hehehe.
* mamma til 2 prinser* Skrevet 29. juli 2006 #10 Skrevet 29. juli 2006 sjekka nettop ekspert svar arkivet på gullsmokken.com,der sexolog Elsa Almås svarer,og hun sier der at du godt kan bruke vibrator til stimulering av klitoris,men ikke dypt inn i skjeden, da den kan virke stimulerende på mormunnen,og dermed være skadelig.. velger å høre på det jeg......
milla1312 Skrevet 8. august 2006 #11 Skrevet 8. august 2006 Heisann =) Jeg leste faktisk her inne på uke til uke, at man ikke skal bruke dildo med vibrator fra ca uke 30, da dette kan starte fødselen... Det har jeg iallefall lest...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå