Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Skal til Sicilia i morgen og være der i 14 dager. Problemet er at jeg har så vanvittig til flyskrekk. Fra jeg var 18 til jeg var 40 fløy jeg ikke en eneste gang. Så måtte jeg ut å fly i forbindelse med ny jobb og det gikk riktig greit, men nå tar skrekken seg opp igjen. Ifjor forsinket jeg et fly med 15 min fordi jeg fikk fullstendig hetta. Det nytter ikke å tenke på flyskrekk kurs heller fordi jeg tenker at det spiller ingen rolle hvor mange slike kurs jeg tar fordi det kan være akkurat dette flyet det skjer noe med. Og da hjelper det ikke med kurs ikke sant? Siste uka har jeg drømt om katastrofer og våkner med voldsom hjertebank. Jeg opplever at å sette meg i flysetet i morgen blir å sette seg i den elektriske stol. Før så hjalp det å tenke på at flyvertinnene aldri ville ha valgt et slikt yrke hvis det var farlig. De vil ikke gjøre ungene sine morløse. Men nå hjelper ikke det heller og jeg vil så gjerne til Sicilia. Hjelp!! Trenger noen gode tanker
Gjest Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 jeg har flydd siden jeg var bitte lita.. har opplevd ganske mye.. og det har rsten av familien også.. kan jo si at han ene piloten i cato air, som ble angrepet av øks.. jepp.. min familie.. har selv vært i fly dær lynet slo ned i vingen. vi måtte ned på nermeste flyplass, for å sjække at alt var ok, det var det, og vi tok av. ingen problem.. jeg har også landet på noen av de dårligste rullebanene i verden.. (har bodd i afrika) dær klappet alle som var om bord, når piloten landet.. vi sporte hvorfor.. fikk da beskjed at det var så skjeldent at det landet normalt, at det var værdt å klappe for det.. da vi kom ut av flyet, så vi et fly som hadde kræsj landet dagen før... så... jeg trives fortsatt veldig godt i fly.. det å sette seg i et fly, betyr at jeg kommer til en ny plass, og møter nye mennesker.. lykke til på turen. skulle gjærne bytta med deg )
Anonym bruker Skrevet 1. august 2006 #3 Skrevet 1. august 2006 Det er skikkelig vondt og vanskelig å være så redd og føle at man må presse seg til å gjøre noe man egentlig ikke tør. Jeg gjorde det selv senest i fjor høst. Da reiste jeg tilbake til Thailand for første gang siden jeg og nesten hele familien min var der og overlevde tsunamien med et nødskrik. Den tiden før vi reiste ned igjen var rett og slett grusom. Jeg var så redd at holdt på å ramle ut av sengen når jeg tenkte på at jeg skulle tilbake dit. Da jeg først kom dit gikk det over all forventning og det er en fantastisk følelse å overvinne sin skrekk og klare noe man har gruet seg for. Du kan jo høre med legen din om du kan få skrevet ut noen valium som du kan ta så du blir litt roligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå