Winterlady Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Når det står allerede i papirene fra lege/sykehus at en blir alenemor, må en da søke om dobbel barnetrygd eller går dette automatisk? Og er det slik at en ikke får barnetrygd for måneden barnet blir født?
winneboo Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Hva mener du med papirene fra sykehuset? Jeg måtte søke om dobbel barnetrygd ca 2mnd før termin å jeg søkte da hos TK. Verken sykehuset eller legen visste at jeg skulle bli alenemor. Så du må søke ja. Du får den siste dagen i hver mnd, måneden etter at barnet er født.
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #3 Skrevet 24. juli 2006 du må søke barnetrygd, barnebidrag, overgangstønad, permisjonspenger......... alt mellom himmel og jord må du søke om selv, det er ingenting som går automatisk....
Gjest Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 den ordinære barnetrygden kommer automatisk mnd etter barnet er født, en du må søke om utvidet. hvis du bare har os som inntekt og ikke fødselspenger har du også rett på småbarnstillegg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå