Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva slags mat gir dere deres håpefulle på 5-6 mnd?

Snuppa her får litt grøt om morgenen, litt middag midt på dagen og litt grøt til kvelds. Pluss mm stadig vekk... Men hun sover fremdeles ikke hele natten, er våken 2-5 ganger.

Så lurer jeg på hva andre på samme alder får av mat i løpet av en dag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat det samme her i huset... Lilleulv er straks seks mnd, og får morsmelk, litt mme i blant, grøt morgen og kveld, samt middag. Han spiser ca et halvt middagsglass og 3/4 av en full grøtporsjon. (Varierer litt, da.) Men han sover ikke noe lenger om natta av den grunn.

*suuuuuuukk*

Skrevet

Tittei.

Hos oss hjalp det ikke med fast føde på dagen for at snuppa skulle sove natta gjennom. Var ikke det at hun var sulten som gjorde at hun våkna, men vanen og kosen tror jeg. Hun er snart 7 mnd, og vi begynte med grøt ved 4 mnd alder pga at hun ammet hver time hele døgnet, og la ikke så mye på seg. Har økt måltidene gradvis og nå har hun 4 med fast føde i tillegg til mm når hun vil. (Og da spiser hun to stooore porsjoner grøt, 1 helt middagsglass, 1 fruktbeger og en halv brødskive) Og enda sov hun ikke gjennom, men våknet hver 2. time som før.

MEN, nå har vi tatt nattavenningen og den gikk som en drøm. 1. natta, våknet som vanlig etter 40 min og ville ha pupp, ble seff paff og etterhvert hysterisk for at hun ikke fikk det, men roet seg etterhvert og i løpet av 40 min sov hun, sovna av at jeg strøyk henne på panna og nynnet. Sov da fra halv ti helt til 5 om morran, fikk da pupp og sov til 8.30. Ganske utruli for ei som pleide å våkne 2.hver time og oftere på morrakvisten. Neste natt; sov fra 20-5, sutret i 5 min (Ga ikke pupp, men hun gråt ikke ordentlif bare surket, og sovna som sagt etter 5 min.) sov til 6, kom inn i mi seg og fikk pupp og sov til 8.30. Og i natt: sov fra 20-7.30 i strekk, kom i mi seng og fikk pupp og sov 1 time til. FANTASTISK FANTASTIS FANTASTISK.

Så: slettes ikke sikkert at de begynner å sove selv om de spiser godt på dagen.

Skrevet

Wow, ja det kan jeg tenke meg til at det var godt å få sove natten igjennom!.. Tror jeg skal vente en liten mnd til jeg begynner med nattavvenning. Kan jo være greit at hun sover natten igjennom til jeg skal begynne å jobbe, noe jeg dessverre må fra september av. Skal da også prøve å legge henne på eget rom, får bare krysse fingre for at dette skal gå bra ;)

Skrevet

Akkurat sånn er det her også. Grøt to ganger, mellom 40 og 80 ml. Blander aprikosmos i grøten. Litt middag (1-2 isterninger.) Ellers pupp. Tar henne ofte opp og gir en sup før jeg legger meg. I tillegg er hun på puppen et par ganger til om natten. Slitsomt, men føler at hun suger bedre i søvne enn i våken tilstand, så jeg kan ikke annet enn å unne henne de dråpene foreløpig.

Skrevet

Ja jeg har grua og grua meg til dette, la henne på eget rom for en mnd siden, og lot tiden gå for å se om d kanskje bedra seg av seg selv når hun ikke lukta mamma i nærheten, men d funka vist ikke det heller. Så uendelig deilig at d gikk så smertefritt. Har ikke så veldig høy terskel for å høre henne gråte, så selv om jeg hadde bestemt meg for å være standhaftig spørs det hvis det hadde blitt mye gråting flere netter på rad.

Kan legge til at jeg etter dette også er overbevist om at d ikke var selve maten hun våkna for, for skulle jo normalt merka litt melkespreng eller noe når d plutselig gikk sp mange timer mellom amming, sånn over natta, men merka ingenting, og puppene var ikke spesielt "fulle" på morgenen, og hun var ikke glupsk eller noe, spiste normalt fra puppen ved første amming. Så har nok ikke sugd effektivt nok til at melka har kommet, men bare "nudda" på puppen. Hadde jo en mistanke om dette da jeg ikke merka utdrivningsrefleksen slik jeg hadde pleid tidligere.

Skrevet

Snuppa får 230 ml mme til frokost i 8-9 tiden, til lunsj i 12-13 tiden får hun en porsjon grøt og ca. 100 ml mme. I 16-17 tiden er det middag da får hun ca. 140ml mme og et halvt middagsglass. og til kvelds kl 19 får hun 230 ml mme.

Hun er nå straks 5.5 mnd.

Sover fra kvelds til frokost... men i det siste har hun begynt å våkne i 4 tiden om natten for mat så jeg lurer på å innføre grøt til kvelds også...

Skrevet

Her går det bare på pupp,pupp å atter pupp enda,også skraper jeg banan til henne på ettmidd.5,5mnd. Blir å begynne med grøt når hun er passert halvåret,kunne begynt nå altså,men sambo jobber offshore,og kommer ikke hjem før ca 14dager,og det må jo selvfølgelig filmes når hun får den første grøtskjea,hihi:O)

Har utsatt det med fast føde oxo pga at hun eldste ble så fort stor syntes vi når hun begynte med grøt,middag og lignende i 4mnd alderen,denne gangen skulle vi ha baby lengre;O)

Litt rare kanskje men...;)

Skrevet

Gullet her får mm hele dagen, med alt fra 1-4 timers mellomrom avhengig av om hun er sulten, eller hva vi skal/gjør.

Begynte i forrige uke med smaksprøver, slik at hun pr dag får enten en teskje med grøt (pulver utblanda med mm) eller litt banan, samt sviske.

For tiden sover hun fra ca 19-20 til 23-00 til 03 til 06 til 08 til 10 (da står vi opp).

Tror jeg kommer til å fortsette med smaksprøver en stund til i og med at hun legger fint på seg, og egentlig aldri blir suuupersulten. Er jo veldig lettvint med den puppen da..(når vi endelig fikk det til :))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...