ettbarnsmammaen Skrevet 23. juli 2006 #1 Skrevet 23. juli 2006 Vi sliter litt med puppenekt her for tiden. Det har gått ganske greit i dag, men det er forferdelig slitsomt de dagene det står på. Jeg merker at puppen har bra med melk, og vet at Nussa er sulten, men blir likevel møtt av et barn som snur seg bort og eventuelt protesterer. Det er ikke noe all right. Jeg tilbyr med jevne mellomrom og blir mer og mer frustrert. Og hva gjør jeg så med den fulle puppen? Må av og til pumpe den. Melken som pumpes får jeg ikke i henne på noen måte, så den må stort sett kastes. Har forresten fryseren full av melk jeg har pumpet tidligere som sannsynligvis ikke vil bli brukt. Er det noen av dere andre her inne som har opplevd dette?
Ronja65 Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Lille Thyra nekter som regel ikke å ta puppen. Men for tiden er hun så nyskjerrig, så måltiderne kan bli avbrutte av at hun skal se seg rundt mens hun spiser. Da blir hun heller ikke ordentlig mett, får kun i seg sukkermelken som i sin tur gir mye luft i magen, med skriking og vondt i magen som et brev på posten. Det jeg noen ganger gjør er at jeg legger meg i sengen og ammer, uten så mye spennende rundt. Da pleier hun også spise seg god og mett. lit kjedelig.... Har du også prøvd det? Eller kanskje amme henne når hun er i halvsøvne? Hvis hun legger på seg fint, så er nok ikke puppevegringen så farlig. Men jeg forstår at det er frusterende med en full og sprengd pupp og en baby som nekter. Forresten, hørtes veldig deilig ut med en grekisk aften:-)
ettbarnsmammaen Skrevet 23. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 23. juli 2006 Den nysgjerrighetsperioden har vi hatt lenge. Hun blir også veldig fort avsporet. Jeg kan ikke kremte eller hoste uten at hun slipper puppen og ser opp på meg. Sengeamming har vi vært innom, spesielt om natten, men i det siste har jeg stort sett sittet og ammet om natten for hun har ikke tatt puppen i sengen. Da suger hun i halvsøvne. Hun går litt sakte opp i vekt, men hadde et lite rykk her for en stund siden. Strekker seg i stedet, er 70 cm og veier 7100 gr. Slank og frisk og fin! Spiser også grøt og litt middag. Litt variabelt hva jeg får i henne. Det er jo ingen fare lenger om puppen produserer litt mindre melk, men jeg har jo lyst til å amme henne ved siden av lenge ennå. Har heldigvis aldri hatt problem med vondt i magen, så jeg spiser det jeg har lyst på. Men, tilbake til puppevegringen, den er et mysterium! Og et meget slitsomt et!!! Man blir liksom så redd for at barnet plutselig har avvendt seg selv og i den sommervarmen vi har hatt nå, tenker man jo også på dehydrering. Men, som jeg skrev i et annet innlegg her i kveld: I dag har alt stort sett fungert bra, og det gir meg en herlig følelse! Blir så glad på Nussas vegne også for hun virket så fornøyd da hun slapp puppen og sovnet ved brystet mitt tidligere i kveld. Har hatt nok av kvelder med slunkne bryster og et barn som til slutt ikke gidder å ta puppen mer fordi det ikke kommer noe særlig.
Olivia38 Skrevet 24. juli 2006 #4 Skrevet 24. juli 2006 Enkelte matvarer kan gi lukt tl morsmelk. Legg merke til om du har spist noe uvanlig dagen før puppenektingen. F.eks hvitløk.
ettbarnsmammaen Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #5 Skrevet 24. juli 2006 Ja, det kan jeg jo prøve å tenke litt på.... Men hvitløk kan det ikke være. Spiser mitt vanlige kosthold med masse hvitløk. Spiste det gjennom hele svangerskapet også og har litt i middagen hennes som jeg lager. Og den liker hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå