Gå til innhold

Moderasjon på barnehagekostnader?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Leste her at det går an å få moderasjon pga lav inntekt. Jeg har kun os, så jeg regner med jeg kommer under denne kategorien. Men er det noen som kan fortelle meg hvordan jeg finner ut mer om dette? Har betalt nesten 3000 for barnehageplassen pr mnd i 2 år nå...

Noen som vet om alle kommunale barnehager har denne moderasjonen, eller om det bare er noen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei

når du er alene med barn har du rett på stønad til barnepass....du kan få dekt 64% av kostnadene til barnehagen. anbefaler deg å ta kontakt med trygdekontoret.

 

hilsen

Skrevet

Ok, er det det samme? Eller er moderasjon pga lav inntekt noe man kan få i tillegg til stønad til barnetilsyn fra tk?

Skrevet

Nei, det er forskjellige ting. Det heter økonomisk moderasjon, og det er opp til hver enkelt barnehage om de velger å ha det. Jeg fikk det i en foreldrelagsbarnehage. Det står gjerne ikke i vedtektene, man må spørre styreren om de har det. Etter det igjen kan du søke om at TK dekker 64 % av det du sitter igjen med å betale.

Skrevet

Je fikk moderasjon på bhg kontoret i kommunen je da.

Regner med at det er det samma.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...