Gå til innhold

Ett spørsmål til dere som skal bli PAPPA!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Velger denne gangen å være anonym, håper på forståelse for det.

Og ønsker svar fra kun de som skal bli pappa.

Sett deg i en situasjon, du har ett eller to barn fra tidligere samboerskap, som er i barneskolealder. Du selv er rundt 35-40 år, mao godt voksen.

Du har valgt med åpne øyne å gå inn i ett nytt samboerskap med ei på samme alder som har sagt at hun ønsker barn. Hun blir gravid, du blir glad og er med å funderer på navn og blir med på ultralyd 2 ganger frem til uke 12. Så finner du ut i rundt uke 16-17 at dette vil du ikke - flytter fra henne, vil plutselig ikke ha noe med veken henne eller barnet. Når du flytter velger du å holde skjult adresse og telefon for henne. Det som jeg tenker kanskje som utløste den plutselige avskjeden, var at hun kommenterte noen ganger til deg hvordan du behandlet ukonsekvent egne barn og slik ville ikke hun at felles barn skulle oppdras - at vi måtte være konsekvent på det, og ønsket å diskutere barneoppdragelse.....

Skjønner at en en mann kan bare sette en strek i ett forhold, men vil overhode ikke ville vite av sitt eget barn av kjøtt og blod? Hadee på enm måte forstått det hvis du hadde vært 20 år og livet foran deg, men når du er næremere 40......og når du allerede har barn fra før, da vet du jo jo hvordan det er å være glad i barn. (Krangler med moras barn om mye småting) Vil ikke vite når termin er, vil ikke vite om det blir gutt eller jente? Han vet ca termin, vil han kanskje ta kontakt likevel? Dette er tanker som surrer i hode mitt nå like før termin dagen nå...... Venter spent på svar fra en pappa!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel,jeg vet nesten ikke hva jeg skal si. Det første jeg tenker på at her må det jo skjedd noe i alle fall ikke jeg vet om. For dette er mildt sagt en prematur og uansvarlig oppførsel som ikke kan komme av seg selv om man er ved sine fulle fem.

Jeg er selv i et forhold hvor min kjære har to små barn fra før (4 og 7 år) og vi venter vårt første (og min første) i september. Her har det vært diskusjoner om forskjellig type oppdragelse og etter litt diskusjon blir man enig.

Jeg kan nesten bare beklage det du har opplevd og må bare konkludere med at det er totalt uforståelig basert på hva du sier at han skal dra fra deg på den måten. Det må ligge noe bak dette eller at han har psykiske problemer. Beklager om du tar det ille opp om jeg sier det, men så uforståelig virker dette for meg!

Ønsker deg all lykke videre med minsten!

Hilsen stepappa til to og snart pappa til ei.

Skrevet

Takk pappa'n! Jeg skjønner ingenting selv og tror selv også at han har psykiske problemer.....måtte bare få det ut, for nå på slutten tenker jeg mye rart rundt dette.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...