Gå til innhold

Bare melk i ene puppen...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke ammet på andre puppen på 1 mnd og skulle gjerne fått opp produksjonen, men han vil rett og slett ikke ha den. Dersom jeg klemmer får jeg kun ut noen dråper. Hvis jeg pumper meg hver time gjennom hele dagen - vil det da kunne stimulere produksjonen eller er det helt slutt på melka? Egentlig helt greit å amme fra ene brystet, men ser jo litt snålt ut. Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit å amme bare fra ett bryst, men synes du det er greit å ha ulike pupper for resten av livet? etterhvert som ungen vokser trenger han mer mat vettu =) Du kan jo gå over til mme hvis du ikke orker noe annet da... men jeg ville heller streve litt enn å begynne med flasker og koking og stress, vi har ikke oppvaskmaskin engang!

I begynnelsen fikk jeg sprekt opp den ene brystvorta (fikk problemer med brystbetennelse, tette melkeganger og sopp), så da ble det kun amming på det andre brystet, siden det aldri ville gro. jeg pumpet det vonde brystet et par ganger (tilsammen ca 40ml om dagen) i en hel mnd, så jeg så ganske rar ut med en stor og en liten pupp!

Men når puppen ble frisk igjen, hadde ikke småen problemer med å suge, så jeg lot han suge nesten bare på det lille brystet, og lot han kun tømme sprenget på det andre, og ca 2 mnd etter var de rettet opp som om de alltid hadde vært like store.

Men det var et slit å rette de opp, for det blir jo konstant økedag på den ene puppen! det går sikkert an å pumpe det ofte (også om natten) istedenfor å amme ofte for å øke mengden, men jeg vet av erfaring at babyen er mye flinkere til å tømme puppen helt enn pumpa er. Så bare tilby han den minste puppen ved hvert måltid, kanskje dryppe litt sukkervann eller malt på den for å friste han, og han tar den tilslutt skal du se =)

I teorien er det mulig å øke melkemengden sålenge det produseres melk i det hele tatt/du får ut kun et par dråper, men det skal god innsats og mye tålmodighet til for å klare det! ikke forvent bedring på en stund, dette tar tid! =) men jeg klarte det! *stolt*

Når jeg var i prosessen med å prøve å øke melka i den ene puppen, holdt jeg på å gi opp flere ganger, jeg var så vant med å amme fra den andre siden at det føltes helt rart ut, i tillegg til at jeg ikke så noe fremgang på en stund. Men jeg var fast bestemt på at jeg ikke ville ha én hengepupp og én liten pupp resten av livet, så jeg ga aldri opp! og det angrer jeg ikke ett sekund på nå! Jeg fullammer fra to like store bryst nå, og ungen blir fem mnd til uka =)

Skrevet

Kan jo legge til at ungen min er 8 mnd og jeg har jo ammet fra begge i 7 fulle måneder. Mener du at det fortsatt blir forskjell på puppene etter ammeslutt? HI

Skrevet

Tror dette kan variere fra person til person. Når det står på vil det nok være forskjell, men når du har ammet såpass lenge på begge, vil jeg tro at det jevner seg til en stund etter ammeslutt.

Søsteren min ammet bare på den ene puppen etter ca 6 mnd - ammet til jenta var ca året - , og har ingen forskjell i dag.

Skrevet

Det forandrer jo saken litt da. du er lissom på vei ned igjen med melkemengden siden du gir fast føde ved siden av ammingen! det jeg siktet til var når man fullammer og ungen krever mer og mer melk, da utvides brystene etterhvert som ungen vil ha mer! hvertfall på meg som hadde ganske små bryst fra starten av. så jeg tror nok ikke du merker forskjell på strl etter ammeslutt nei, nå er det nok bare melken som gjør dem forskjellige ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...