Gå til innhold

Norske navn i utlandet


kinelu *overtid!! 24.07.06*

Anbefalte innlegg

Postet et spørsmål tidligere i dag om valg av navn til #2 (Anikas lillesøster/lillebror) da jeg trodde vi hadde en godt definert navneliste. Men det har endret seg drastisk etter middag...

 

Først sa min amerikanske mann at han faktisk liker Isa, som jeg har hatt på lista mi i 'all evighet'... hvorfor har han ikke sagt det før?

 

Deretter sa min to år gamle datter at 'Ylva kommer snart ut'...!!! Vi har ikke diskutert Ylva denne gangen, men det var på Topp2 lista vår da datteren vår blei født for to år siden. Kanskje jeg nevnte Ylva i løpet av de siste dagene i en konversasjon om navnevalget for 2 år siden, og datteren vår må ha overhørt det. Etter at datteren vår sa dette mener min mann at vi er nødt til å kalle babyen Ylva hvis det er en jente... jeg vet ikke helt, hadde liksom slått fra meg/kommet over dette navnet siden det kan bli litt vanskelig å uttale osv i utlandet.

 

Så nå har jentenavnelista vår endret seg fra Freya, Astrid og Erika til Freya, Isa, Ylva og Erika (min mann syns Erika er fint men også litt kjedelig, tradisjonelt). Vi bor i utlandet og ønsker et skandinavisk navn som funker internasjonalt. Vi liker ikke Topp10 navn eller søte, romantiske navn, vi liker heller sterke/utradisjonelle navn gjerne med en interessant mening.

 

Hva synes dere?

Anika og Freya

Anika og Isa

Anika og Ylva

Anika og Erika

 

Thanks,

kinelu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anika og Ylva, Anika og Isa, Anika og Ylva er alle ganske fine!!:-)

 

Anika og Ylva / Anika og Erika var nok de jeg personlig likte best :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ops, eg skreiv visst Anika og Ylva to ganger!;)

 

Mente Anika og Ylva, Anika og Isa, Anika og ERIKA ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...