Gå til innhold

Betaling av barnehage plass.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som er alenemor og som får penger av trygdekontoret overgangsstønad osv,hva betaler dere for barnehage på fulltid og hva betaler dere for halv plass?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk 50% moderasjon pga liten inntekt i barnehagen, og av det igjen dekte TK 64%, dermed betalte jeg ca 500 kr selv for heldagsplass.

Gjest marie-s
Skrevet

Jeg betaler 750 for heldagsplass.

Skrevet

Jeg betaler 2750 pr mnd for 100% plass....

Hva mente du med moderasjon pga et eller annet?

Skrevet

Mange barnehager har jo feks søskenmoderasjon, altså du får rabatt om søsken går der. Det finnes også moderasjon for de med lite inntekt. Jeg hadde OS og ca 112 000 kr. Bare spør om det finnes moderasjon for lav inntekt i deres barnehage. Grensa er ganske langt over 112 000.

Skrevet

Ok, er ikke dette noe man blir informert om når man søker barnehage da?

Og gjelder det ikke alle barnehager?

Skrevet

Nei, virker som dette holdes litt hemmelig. Den eneste infoen jeg fant i vedtektene va noe søskenmoderasjon, så jeg gikk til styreren og spurte. Nei, ikke alle barnehager har dette. Det er vel muligens opp til hver enkelt kommune, tror det er de som må legge ut for det som mangler når noen får moderasjon.

Skrevet

Bare spør etter skjema for moderasjon på barnehagen det. På det skjemaet kan man krysse av for om man søker pga søskenmoderasjon, eller moderasjon pga lav inntekt.

:-) Er ganske sikker på at det er likt i alle kommuner.

Skrevet

Jeg betaler 2750 for full plass som er fra 7.30 til 16.30. Jeg har ikke overgangsstønad lenger da jeg har vært i full jobb det siste året men jeg får barnetilsyn, dekket 64 prosent av oppholdsbetalinga i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...