Gå til innhold

I kveld var det gresk stemning her hjemme


Anbefalte innlegg

Skrevet

Da barnet endelig hadde sovnet (klokken var over halv ti), satte pappaen og jeg oss ut i den varme sommerkvelden for å spise middag. Hadde en langpanne som var fylt med følgende: Lammelår i skiver (marinert i olivenilje, sitron, tørket timian og rosmarin, hvitløk, salt og pepper), potetbåter, gulrotbiter og strimlet rød paprika. Grønnsakene penslet jeg med den samme blandingen som kjøttet ble marinert i, uten rosmarin. 180 grader varmluft i ca 40 min. Potetene fikk de siste 10 minuttene alene. Perfekt! Ved siden av hadde vi gresk salat og tzatziki. Mmmmm.....

 

Og nå lukter det deilig lammekjøtt i huset, og temperaturen ute er fortsatt behagelig.

 

Men hvordan i all verden kunne jeg glemme å sette på cd'n min med gresk musik??? Får gjøre det neste gang. Lager nok det samme igjen snart......med kylling......!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å det hørtes nyyydelig ut!

Var 2 uker i Hellas i juni og nøt hvert sekund, maten, solen, det turkise vannet, menneskene, varmen, solnedgangene etc....

Det er jo flott at vi kan lage våre egne greske aftener her hjemme - været har vært så godt og varmt siste uken at det nesten minner om det greske:-) Musikken kan du jo spille hver dag og late som du er i Hellas;-)))

I dag avsluttes vår herlige uke på spa. Håper på noen soltimer før jeg avslutter uken med Nirvana-massasje, eller som det beskrives: "Himmelsk opplevelse til musikk. Du blir massert med rennende varme aromatiske oljer. Massasjen er sammensatt av en rekke effektive og behagelige teknikker. Den gir en kraftig økning av blodsirkulasjonen, er drenerende og virker avspennende og balanserende på kropp og sjel"

Gleder meg som et barn:-)))

I morgen kveld kjører vi til Ålesund og forbereder dåpen til Hannah:-)

Skrevet

MMMMMMMMMMM hørtes kjempegodt ut.

Det er godt når de små gullene omsider er i seng.

Er hellas freslt selv men for vår del blir det Gran canary i 2 uker i november, skal pusse opp badet så det kan være greit å være borte mens de river og bråker mest. Da blir det litt for kaldt i Hellas.

Skrevet

Vi har vært i Hellas to ganger, en gang på Korfu og en gang på Kalymnos. Likte oss godt begge steder. Skal prøve å ta en tur til et varmere sted til høsten, men vet ikke når og hvor. I dag har det meste gått på skinner. Puppen har fungert, Nussa har fått seg flere dupper i løpet av dagen og nå sover hun allerede. Søvn avler søvn, sies det.... Jeg er så glad når det går så bra om kvelden, for da vet jeg at hun har fått i seg nok. (Sliter nemlig med variabel melkemengde og puppenekt av og til.) Håper hun sover til jeg tar henne opp og gir henne en sup før jeg legger meg. Hun spiste en god porsjon grøt før hun la seg også.

 

Og Atpåklatten, ferien din høres helt herlig ut!!!

Skrevet

Hehehe, da jeg så overskriften, så jeg for meg at babyen hadde slengt noen tallerkner veggimellom. Men det har hun kanskje ikke begynt med ennå? :-p

  • 2 uker senere...
Skrevet

Heisann, Husnissa! Nei, det har hun heldigvis ikke begynt med ennå, men det er like før mamma begynner med det! Blir så frustrert over denne puppenekten!

 

Så hyggelig å se deg her inne igjen, da! Trodde du hadde forlatt oss til fordel for Tettinntil, jeg. Har forresten registrert meg der jeg også. Driver og prøver ut en ringslynge og går og venter på et bæresjal jeg har bestilt. Har prøvd en MeiTai også, og den virket veldig all right. Er det ikke det du har? Er du fornøyd med din? Bruker du bæresjal også?

 

Hjelp, nå går det lille barnet til angrep på en 1 1/2 liters colaflaske som står på gulvet. Heldigvis er det kork på den! Det virker som et morsomt leketøy for en baby som åler seg rundt på gulvet. Det er vel full fart hos dere også?

Skrevet

Hei, hei!

Så leit med så mye puppenekt! Skjønner godt at du blir frustrert.

 

Ja, jeg er mer på tettinntil enn på dinbaby for tiden. Det er et kjempekoselig forum uten krangleside og kranglefanter! :-) Men jeg savner selvfølgelig dere andre modne mammaer. Har du samme nick på tettinntil som her?

 

Jeg har en Mei Tai og et sjal og er veldig fornøyd med begge deler. Jeg er ikke noen ekspert på å knytte sjal (foreløpig), men det fungerer bra, og knyttingen kan jo komme seg etterhvert.

 

Og her er det full fart, ja. Kjempemorsomt! :-)

 

Har dere funnet et nytt sted å ha treff?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...