-Hengebuksvinet- Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 Mannen min har på mange måter en super eks, men nå har det blitt litt mye av henne. Vi reiste på ferie helgen for fjorten dager siden, og skulle etter planen være borte i hvertfall to uker. Før første uka var gått, begynte eksen å ringe daglig og spørre når vi kom hjem. Hun fortalte også stesønnen veldig tydelig hvor mye hun savnet han, og etterhvert fikk hun mannen min til å love at vi kom igjen før denne helgen. Sånn at hun kunne ta med guttungen på overnatting til mormoren, som han ser flere ganger i uka. Det er kanskje ikke så mye å krangle om, men jeg synes det blir for dumt å krympe en to ukers ferie, selv om det bare er med noen dager. Jeg har selv et særkullsbarn, og har vært bevisst på å utad stille meg positiv til samværsperiodene med faren. Selv om det var hardt da gutten var mindre. Da vi kom hjem stod eksen på døra omtrent før vi fikk åpnet bildørene, og fikk dermed med seg en ganske så oppjaget oppakking av det som tilhører stesønn. Min mann har alltid vært en super pappa, og hun har ikke grunn til å tro noe annet enn at barnet har det veldig bra sammen med oss. Derfor klarer jeg ikke å forstå denne egoismen, for det er jo faktisk egoisme å mene at for pappaen går 2-3 uker kjempegreit (om de bestiller ferie) mens man selv maser før det har gått en uke. Dama er jo oppegående på alle andre områder, hvorfor ser hun ikke da at pappaen er en akkurat like bra omsorgsperson som henne selv?
Anonym bruker Skrevet 23. juli 2006 #2 Skrevet 23. juli 2006 Jeg lurer på det samme med min manns ex. Vi var hjemme den første uka av ferien med han, men hun var invitert på besøk, og traff han OFTE. Den uka vi var avsted med han - så ringte hun annenhver dag, og det gjør jo saken bare værre, for da blir ungen påmint om at MAMMA savner han!! Han savner nok mamma, men ikke mer enn normalt. Men til høsten skal vi til syden, og da blir det LITE ringing (koster jo skjorta, hehe). Gleeeeeeeeeeeeeeeeder meg!! Og ja, dama er oppegående og trivelig elers, men det er vel et mammagen som slår til antar jeg. Irriterende!!
Clue Skrevet 23. juli 2006 #3 Skrevet 23. juli 2006 Hun tar seg til rette, mener nå jeg. Selv hadde jeg IKKE likt at eksen begrenset ferien vår, uansett om det bare er for noen dager. Såpass respekt burde hun ha for dere som familie. Reiser en bort for to uker, så gjør en akkurat det. Da skal ikke andre trasse seg til at dere må hjem flere dager før dere hadde tenkt. At et barn kan gjøre det, er nå èn ting, men en voksen kvinne??? Selv er jeg i hennes situasjon, dvs jeg er mor, og barnet mitt er på ferie med far og hans partner + hennes barn. Det kunne ikke falle meg inn å blande meg inn i livet deres på noe vis, hvis det ikke var veldig viktig for barnet mitt, og det har det ikke vært hittil.
Clue Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Forresten burde mannen din ha satt foten kraftig ned for lenge siden. Akkurat det er noe som ofte skjer, nemlig at mannen lar eksen ture fram som hun vil, og at ny partner etterhvert går grundig lei av dette. Hvorfor er ikke mennene mer bestemte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå