Gå til innhold

Så utrolig skuffa over sambo:( snufs

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter igjen her alene igjen, som vanlig når det er helg. Sambo drikker støtt og stadig og i kveld ble inget unntak, han dro på fest. Vi har i lengre tid slitt med forholdet, og det mye pga drikkingen hans. Jeg har nå sagt klart i fra at jeg ikke aksepterer det lenger, men han reagerer ikke, sier bare han har skjerpet seg og lurer på hva jeg egentlig forventer av han. Ikveld sa jeg at dersom han drar ut å drikker igjen, tar jeg med jenta vår på 8 mnd og flytter. Sambo stakk allikevel:( så det sier vel litt om hvor mye vi var verdt for han.

Må vel etterhvert prøve å finne et passende krypinn for oss, men det er ikke så enkelt her jeg bor. Synes det er litt skremmende å tenke på å starte helt på nytt igjen, vemodig. Men ser desverre ingen annen mulighet. Hva hadde dere gjort i denne situasjonen, hadde dere pakket og sagt farvel, eller syns dere jeg overreagerer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Absolutt ikke! Du har et ansvar om å lage en trygg hverdag både for dattera di og deg selv. Gjør det du må, det blir best på sikt

Skrevet

Synes ikke du overreagerer. Jeg lar mannen gå ut når han vil jeg, men han sier at ting har forandret seg sånn etter han fikk barn og etter han traff meg, så nå har han ikke det behovet lenger. Han ønsker heller å være hjemme sammen med oss:) Han er selvfølgelig ute med gutta inniimellom likvel da, men langt fra hver helg. Jeg synes samboeren din burde respektere deg mye mer enn det han gjør nå. Når han vet hva du mener og føler og så drar ut likevel synes jeg absolutt det sier sitt.. Synes du skal ta det opp med han i morgen igjen. Si hva du sa til han i dag, og si at han dro likvel, så hva vil han egentlig?? Selv om du er barnets mor er det ikke rett og riktig at DU alltid skal måtte sitte hjemme i helgene fordi han skal feste. Og når man har blitt foreldre bør man ta ansvar, og ikke tro at man kan kose seg som man selv vil hele tiden. Skulle bare mangle at han var hjemme litt med dere synes nå jeg..

Skrevet

Om man sier man skal flytte, så hadde jeg flyttet. Man bør ikke true med sånt, bare for trusselen sin del.

Om du har sagt lignende tideligere men blir værende, så er det jo ikke noe rart at han ikke tar deg alvorlig.

Forøvrig hadde jeg aldri giddet å leve med et menneske som drikker så mye at det blir en sak av det i heimen. For det annet syns jeg festing hver helg er et stadium man selvsagt legger bak seg når man blir forelder.

Men du må jo selv finne ut av hva du skal gjøre. Men husk at det bare er en selv som kan forandre på sin egen situasjon. Man kan ikke presse en livspartner til å leve slik en selv vil at han skal leve.

Det må han selv finne ut av.

Skrevet

Kan du ikke flytte til en venninne/familie for en stund. Slik at samboeren din forstår alvoret. Gi han muligheten til å savne dere. Jeg hadde pakket sakene i kveld. Tomme trusler kommer man ikke langt med.

På denne måten kan du også se hvordan det er å klare hverdagen uten han.

Om han har et alkoholproblem så ikke flytt tilbake på mandag. Krev at han søker hjelp. Datteren din fortjener en edru pappa.

Skrevet

Har tenkt på det der at jeg skulle flytte til en venninne eller familie i første omgang, men alle er liksom så opptatt. Venninnene miner har familie og nok med det liksom. Mamma og jeg kan ikke bo under samme tak, det blir d bare dårlig stemning av. Vi må liksom ha en viss avstand for å fungere om dere forstår...

Skrevet

Jeg er helt enig med Anonym her, tomme trusler hjelper lite.... Har du venner/familie som kunne latt deg bo hos dem en liten stund, så ser samboeren din at du mener alvor og får litt å tenke på.

eller kanskje få han til å bli alene hjemme med ungen to-tre helger på rad, raske med deg all alkoholen i skapet og gå ut med noen venninner, bare for å vise han hvor gøy det er å sitte edru hjemme alene hver helg....

Skrevet

Hadde vel vært greit å fått prøvd seg alene før man gjør virkelighet av det å flytte. Da er det liksom så endelig. Ikke vet jeg om jeg vil klare meg alene heller..

Skrevet

Hvis jeg hadde sagt det du sa og han bare dro, hadde jeg ikke vært hjemme når kan kom hjem. En eller annen plass kan du vil dra, iallefall for noen dager. Bryr samboeren din seg ikke eller du ikke hører noe fra han er vel saken klar...

Skrevet

Jeg kommer garantert til å få høre fra ham i morgen kveld dersom jeg ikke er hjemme til snuppa skal legge seg. Da vil han igjen love gull og grønne skoger. Tro meg!

Skrevet

Hadde pakker og reist... På kvelden

Skrevet

Hvis jeg først hadde gitt et ultimatum, så hadde jeg vært borte når han kvom hjem igjen.... Og hvis/når du flytter inn igjen, er det en fin annledning til å bli enig om diverse ting, for å unngå slike situasjoner i fremtiden. Viktig å være klar på det man mener, og "velge sine slag" med omhu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...