Gå til innhold

barnet mitt sover nesten ikke pådagen..

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det vert sagt at forholdsvis nyfødde babyar søv i gjennomsnitt 16t pr døgn, men at alt frå 12 til 20 timar er "normalt".

Guten vår sov lite på dagtid fram til han var 7-8 mnd faktisk. 2-3 lurar på mellom 15 min og 40 min. Som regel litt over 1t til saman. Men han sov 13-14t om natta (dog med matpausar), så han holdt seg godt innanfor normalen. Han var forholdsvis opplagt, og var alt for opptatt med å få med seg alt mulig til å sove. Helsesøster sa at enkelte babyar hadde det rett og slett så travelt at dei ikkje hadde tid til å sove om dagen. Det er heilt ok, så lenge babyen virkar våken og opplagt. Viss ikkje er det lurt å prøve å få til meir søvn (men du har sikkert prøvd allerede). Trille tur, sove i vogga, sove i dobbeltsenga (gjerne med mamma) osv.

Då vi var på ferie i Tyrkia (guten var 7,5 mnd då) begynte han plutselig å sove sikkelig føremiddagslur, og det har han fortsatt med. Søv ca 1,5t. Og så søv han ein liten time om ettermiddagen og. Søv 12-13t om natta. Han er 10 mnd gamal no.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...