Gå til innhold

barnet mitt sover nesten ikke pådagen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det vanlig at babyer på 3 mnd ikke sover mer enn tilsammen 1 time iløpet av hele dagen...og max et kvarter om gangen??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia:)mi sover så og si ingenting på dagen,kan hende d komme noen dager med en blund på 2 timer.Sånn har hun vært fra fødsel,men sover hele natta.Har fått beskjed om at det er helt greit jeg.Hun er 9 uker nå:)

Skrevet

Jenta vår på 2,5mnd har også slike dager. Ble litt fortvilet i starten, men hun tar det igjen på natten:-) Sikkert helt normalt.

Skrevet

min e å sånn.. ho har vært slik siden hun ble født.. 2 halvitmer på dagen, en om morgenen og en om ettermiddagen... men sover bra om natta da.. fra kl 20 til kl 09

Skrevet

Det vert sagt at forholdsvis nyfødde babyar søv i gjennomsnitt 16t pr døgn, men at alt frå 12 til 20 timar er "normalt".

Guten vår sov lite på dagtid fram til han var 7-8 mnd faktisk. 2-3 lurar på mellom 15 min og 40 min. Som regel litt over 1t til saman. Men han sov 13-14t om natta (dog med matpausar), så han holdt seg godt innanfor normalen. Han var forholdsvis opplagt, og var alt for opptatt med å få med seg alt mulig til å sove. Helsesøster sa at enkelte babyar hadde det rett og slett så travelt at dei ikkje hadde tid til å sove om dagen. Det er heilt ok, så lenge babyen virkar våken og opplagt. Viss ikkje er det lurt å prøve å få til meir søvn (men du har sikkert prøvd allerede). Trille tur, sove i vogga, sove i dobbeltsenga (gjerne med mamma) osv.

Då vi var på ferie i Tyrkia (guten var 7,5 mnd då) begynte han plutselig å sove sikkelig føremiddagslur, og det har han fortsatt med. Søv ca 1,5t. Og så søv han ein liten time om ettermiddagen og. Søv 12-13t om natta. Han er 10 mnd gamal no.

Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er ,men Luken min har aldri sovet mye.Han er nå 8,5 mnd og sover ca 1 time tilsammen om dagen.Han er veldig aktiv og det er merkelig at han ikke blir mer sliten og trøtt!

Skrevet

Snuppa her sover lite på dagen,kanskje 2 små hviler på 10-20minutter hver,og hun sover bare 9-10 timer (21 -06) om natta også.... Så det er ikke mye søvn å få her i huset....

Skrevet

glemte det.....

Ja om natta,hun sover i strekk fra 21 til 03,og fra da av våkner hun HVER time for pupp....

Skrevet

prøvd å la babyen sove litt på magen på dagtid?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...