Halloween-mamma Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 Leste i en tråd her at når man får full OS så skal man også ha småbarnstillegg, selv om barnet er under 1 år..stemmer dette? Må man søke om småbarnstillegget eller skal det komme automatisk når man får innvilget OS? Jeg ble ferdig med fødselspermisjonen i slutten av juni, og har dermed OS fra nå i juli. Men ingen på trygdekontoret har nevnt noe om småbarnstillegg til meg! Blir litt irritert hvis man egentlig skal søke om det og de ikke har giddet å informere meg om det.
~¤PierC&Prinsessa¤~ Skrevet 22. juli 2006 #2 Skrevet 22. juli 2006 Vet bare at jeg fikk småbarnstilegget i forb. med barnetrygden...Når den ble innvilget så kom småbarnstilegget automatisk.. Ta en liten tlf til TK og hør..
MrsReaff Skrevet 22. juli 2006 #3 Skrevet 22. juli 2006 det var ingen som sa ifra til meg heller... det bare kom sammen med barnetrygden den måneden jeg begynte å få full os etter at fødselspengene opphørte...
Gjest Skrevet 23. juli 2006 #4 Skrevet 23. juli 2006 Jeg blir litt forvirret for jeg trodde de ikke hadde småbarnstillegg lengre..
Snart_tenåringsmor Skrevet 24. juli 2006 #5 Skrevet 24. juli 2006 Småbarnstillegget får alenemødre med barn mellom 0 og 3 år :-)
Halloween-mamma Skrevet 24. juli 2006 Forfatter #6 Skrevet 24. juli 2006 Ja, jeg leste også noe om at Småbarnstillegg var en gammel ordning. Men hvis folk her inne får det så er det jo ikke det... mammatil3: Mener du at man har krav på småbarnstillegg uavhengig av inntekt, så lenge man er alenemor?!
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2006 #7 Skrevet 24. juli 2006 Det er en gammel ordning. Men aleneforsørgere mottar den fremdeles
pøber´n & je Skrevet 25. juli 2006 #8 Skrevet 25. juli 2006 Så sant du mottar full OS. Har du redusert OS, får du ikke småbarnstillegget
Halloween-mamma Skrevet 25. juli 2006 Forfatter #9 Skrevet 25. juli 2006 OK, takker for svar alle sammen, føler meg litt mer opplyst nå Ang. dette med å måtte ha full OS.. Jeg kommer til å ha inntekt utenom OS, 4800 kroner måneden i 10 måneder hvert år. Kan ikke noen kloke hoder tenke for meg og fortelle meg om jeg får full OS eller ikke? Det som jeg er litt oppgitt over så langt i min alenemortilværelse er at man må ha full OS for å få alle slags stønader. Jeg jobber tilsammen 5,5 timer i uken fordelt over tre ettermiddager, og på grunn av dette ser det ut til at jeg muligens går glipp av mye rart, som f.eks. bostøtte.. Tror jeg må sette meg ned en dag og regne ut om jeg faktisk taper på å jobbe... for da kan jeg likegodt jobbe gratis for arbeidsgiver da!?
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #10 Skrevet 25. juli 2006 Du kan tjene ca 30000 i året og få full OS. Tjener du mer enn det, reduseres den...
Anonym bruker Skrevet 25. juli 2006 #11 Skrevet 25. juli 2006 men hun jeg snakka med på trygdekontoret sa at det ikke må overstige 2600 brutto per mnd. Det vil si at jeg ikke kunne tjene hele summen på f.eks fire mnd.. Høres rart ut syns nå jeg da, men hun sa så..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå