Anonym bruker Skrevet 22. juli 2006 #1 Skrevet 22. juli 2006 Jentaldig ske mi har fått sin første tann og det sies jo at det er veldig skadelig å amme om natten når de har tenner. Hun vil ikke alltid ha pupp om natten men det hender at hun vil ha pupp i 5 tiden. Er det natten, slik at hun egentlig ikke bør få pupp? Når er natten itilfellet slutt..?
Gjest Skrevet 22. juli 2006 #3 Skrevet 22. juli 2006 jenta mi er snart 8 mnd og har fått 8 tenner. Jeg ammer henne enda om natten, det er nok ikke skadelig. Tror det er værre å gi saft eller drikke med sukker i. Jenta mi fikk sin første tann da hun var 3 mnd, jeg kunne jo ikke slutte med nattavvenning allerede da, hun trengte mm på natten for hadde jo ikke begynt med fast føde enda. Så bare ammm du, og klokken 5 er ikke natt, men tidlig morgen, i mine øyne:)
Luca Skrevet 22. juli 2006 #4 Skrevet 22. juli 2006 Vet også mange sier at mm ikke er skadelig i forhold til tenner, men jeg ønsker å slutte med nattamming uansett fordi jeg er redd for tennene. Så derfor syns jeg det er naturlig å prøve å gjøre det rundt 6-mnd alder fordi da er de første tennene ofte kommet, og barnet begynner med fast føde(men må innrømme at jeg selv ikke er helt der, lillesnupp er passert 6 mnd og vi har bare såvidt begynt å tenke tanken på å droppe nattmat:-) Og kl 0500 er vel bare veldig tidlig, så hadde kanskje ikke regnet det som natt.
Blomman Skrevet 22. juli 2006 #5 Skrevet 22. juli 2006 nattamming og mm er ikke farli. mm innholder antistoffer mot baktereier (inkl de som gir hull i tennene) Sjekk ut om ammehjelpen har fått inn temaet på amming fra a-å Dessuten bader ikke munnen i melk som når det gis mme på flaske- puppen blir faktisk dratt helt bak i munnen på baby slik at tennene for svært lite melk. MMe på natt er noe annet - det inneholder sukker og munnenbades i melk
Blomman Skrevet 22. juli 2006 #6 Skrevet 22. juli 2006 ser at denne siden ikke skriver om nattamming i forhold til tenner enda - men vi driver på å oppdaterer stadig da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå