Gå til innhold

Hva er natt når det gjelder amming...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jentaldig ske mi har fått sin første tann og det sies jo at det er veldig skadelig å amme om natten når de har tenner. Hun vil ikke alltid ha pupp om natten men det hender at hun vil ha pupp i 5 tiden. Er det natten, slik at hun egentlig ikke bør få pupp? Når er natten itilfellet slutt..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det veldig skadelig??

Skrevet

jenta mi er snart 8 mnd og har fått 8 tenner. Jeg ammer henne enda om natten, det er nok ikke skadelig. Tror det er værre å gi saft eller drikke med sukker i.

Jenta mi fikk sin første tann da hun var 3 mnd, jeg kunne jo ikke slutte med nattavvenning allerede da, hun trengte mm på natten for hadde jo ikke begynt med fast føde enda.

Så bare ammm du, og klokken 5 er ikke natt, men tidlig morgen, i mine øyne:)

Skrevet

Vet også mange sier at mm ikke er skadelig i forhold til tenner, men jeg ønsker å slutte med nattamming uansett fordi jeg er redd for tennene. Så derfor syns jeg det er naturlig å prøve å gjøre det rundt 6-mnd alder fordi da er de første tennene ofte kommet, og barnet begynner med fast føde(men må innrømme at jeg selv ikke er helt der, lillesnupp er passert 6 mnd og vi har bare såvidt begynt å tenke tanken på å droppe nattmat:-)

Og kl 0500 er vel bare veldig tidlig, så hadde kanskje ikke regnet det som natt.

Skrevet

nattamming og mm er ikke farli. mm innholder antistoffer mot baktereier (inkl de som gir hull i tennene)

Sjekk ut om ammehjelpen har fått inn temaet på amming fra a-å

Dessuten bader ikke munnen i melk som når det gis mme på flaske-

puppen blir faktisk dratt helt bak i munnen på baby slik at tennene for svært lite melk. MMe på natt er noe annet - det inneholder sukker og munnenbades i melk

Skrevet

ser at denne siden ikke skriver om nattamming i forhold til tenner enda - men vi driver på å oppdaterer stadig da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...