Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 sønnen vår på 5 mnd har alltid vært kjempeflink til å sove på natta!Men på dagtid sliter vi litt. Sover stort sett max 2 timer fra 06 på morningen til 19 på kvelden. Vet han trenger mere for han er trøtt og survete!! Lar han sove i vogna på dagen. Hvordan tror dere det ville gått å prøve senga??har ikke villet prøvd det til nå fordi jeg ønsker at han skal kunne sove andre steder også,ikke bli bundet til senga på en måte.Må også vugge vogna når han skal sove. Også er jeg redd det kan ødelegge nattesøvnen? Hvis han ikke sovner i senga på dagen og må ta han opp,er jeg redd det samme skjer på kvelden??(noe som ikke har skjedd ennå) Hvilke erfaringer har dere med dette?Er det dumt å prøve??Vil han forbinde senga med at han ikke vil sove også på natt hvis dette skjer på dagen?? hmmm,ble litt rotete dette her,men håper noen skjønner og tar seg tid til å svare:)
brooklyn Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Tenkte det samme som deg. Om han ikke vil sove i sengen på dagtid ødelegger jeg sikkert det at han sovner så bra på kvelden! Og da er løpet kjørt. Jeg styrte med at han skulle sove i vognen på dagtid frem til han var 7 mnd. angrer som en hund på at jeg ikke var mer konsekvent på sengen istedet. I vognen ble han liggende og snu seg rundt og base, og det går jo ikke så da ble hanspent fast og det gikk ihvertfall ikke. Måtte vogne hvert eneste sekund han lå i vognen og det er jo ikke noe særlig. har jobbet masse med det at han skal sove i sengen på dagtid, men vi begynte osm sagt senere enn det du kanskje gjør. Han har inntil nylig -11 mnd- hatt tre lurer på dagtid. sover fra 20-08, fra 11-1130, fra 1330 til 1530 og fra 18-1830 (selvsagt sånn ca, alt dette...). Tok i første omgang å la han i sengen på den lange luren midt på dagen, og det gikk ganske bra. Ned med rullegardin og synge sang og lalle. Ikke kveldsrutiner, men likevel markere soving. Gikk litt tid, men absolutt verdt det. Nå skal det sies også at min søster sine barn BARE har sovet i sengensin på dagtid, da hun bor i 5 etasje uten heis og har vognen nede i 1. Det har aldri vært noe problem med søvn der i gården, faktisk har de et godt sovehjerte begge guttene hennes. rotete dette også..svarte jeg i det hele tatt på noe??
druett-gutten kom 030106:) Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Driver og prøver dette selv for tiden. Jeg må ha døra oppe og ikke slutte å lage lyder. Da våkner han. Han sover sjeldent lengre enn 30 min uansett hvor jeg legger han, eller han sovner. Så han sover ikke mere emn han sover bedre på rommet. Gjør ingen natta rutiner, bare legger han inn etter at han sovnet på puppen:) Håper du ble litt klokere av dette:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå