Gullegget 04.06.10 Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Datteren min er to uker og er urolig på kveldene. Er litt usikker på om hun har vondt i magen eller bare mye mer sulten på kveldene enn ellers i døgnet. Har hørt at man ikke skal amme så ofte hvis barna har vondt i magen... hva tror dere om det? Hun sovner ofte når jeg har ammet henne, men sover ikke så lenge før det er "på an igjen".
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 har de vondt i magen,drar de beina opp mot kroppen
Gullegget 04.06.10 Skrevet 21. juli 2006 Forfatter #3 Skrevet 21. juli 2006 Takk for svar! Har du hørt noe om at man ikke skal amme ofte som "medisin" mot vond mage? Det skal visstnok gjøre vondt verre...
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 nei,hadde ikke så mye vondt i magen når hun fikk pupp og nå får hun flaske og grøt. har ikke hatt noe særlig vondt i magen av det heller
Sjalabais Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Det er helt vanlig at små babyer er urolige på kveldene. De fleste opplever det i større eller mindre grad. Litt av grunnen er at melkeproduksjonen ikke alltid er på topp på kveldene, derfor må en amme oftere om kvelden. Dette gjør at babyen får i seg mer feit melk og ikke fullt så mye "lettmelk" som på dagtid. Resultatet blir en baby som er mett på "sein" mat (mat som tar tid å fordøye) sånn at h*n kan sove lenger av gangen om natta. Mitt råd er derfor, amm så ofte baby vil hele døgnet. Bare pass på at hun tømmer den ene puppen ordentlig før du bytter pupp, hvis ikke får hun ikke i seg den feite melka som holder henne mett over lenger tid. Når hun sovner mens du ammer, gjør ting for å vekke henne litt. Masser henne litt under beina, inni hendene og på kinnet, "napp" litt i brystvorta di i det hun sovner - ikke nok til å rykke den ut av munnen hennes, men nok til at hun våkner til litt. Sovner hun sånn at dette ikke vekker henne, så rap henne. Mange babyer våkner litt av å henge over skulderen og bli dunket litt i ryggen/rumpa for å rape. Legg henne til igjen (gjerne på samme pupp med mindre den er tom) og la henne fortsette måltidet. Merker selv at puppene mine føles tomme uten at de er det. Hører at jentungen svelger, så da får hun jo noe ut av den :-) Ellers kan du sikkert få mange gode tips både på ammedebatten her, www.ammehjelpen.no og på helsestasjonen der du bor. Lykke til videre med baby og amming!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå