Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 nå ser det ut til at jeg blir alenemor til en gutt rett over året. Jeg har i det siste vært alene i 3 uker, mens mannen (eks mannen da) har jobbet ekstra. Men i de 3 ukene rakk jeg ingenting! Oppvaska sto til langt oppover veggen, skittentøyskurven var full hele tiden, og det var rotete her konstant. Nå skal det sies at mannen min kom hjem 23 om kvelden og lagde mat, men ikke tid til å rydde opp gjorde det til at kjeler med størknet mat ble stående.. Hadde jeg vært alene, ville jeg jo ikke ha lagd så fryktelig mye mat, og hvertfall skylt opp kjelene etter bruk. Dette ble mye mat tull, hehe, men jeg lurer altså på hvordan alt går sammen? Jeg gruer meg litt, men alikvel blir jeg jo alene når gutten skal begynne i bhg, så han er jo ikke så mye hjemme. han er skikkelig mammadalt,det er derfor jeg ikke får gjort noe som helst. Takk hvis noen kan svare:-)
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Ting tar mer tid når man har et lite barn. Personlig, mener jeg at barn må lære seg å underholde seg selv litt når de kjeder seg. Da får de utviklet kreativiteten sin. Du kan jo tilrettelegge forskjellige aktiviteter for han. De kan vel kjøpe deg et kvarter her og der. Det gjelder bare å være produktiv i den tiden man har... Lykke til
liten og lettmett Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Verken oppvask eller hybelkaninene stikker sin vei Men ja ting tar gjerne litt lenger tid når du er alene med barn. Som den over meg skriver bør barna kunne gjøre litt på egenhånd også, det kommer ofte med alderen eller det at de bor alene med den ene av foreldrene (etter egen erfaring). Selv er jeg alene med to stykker og klarer meg utmerket godt egentlig. Mulig jeg har for mye energi, for jeg ser t jeg rekker å gjøre mer enn mange andre jeg kjenner som er i forhold. Jeg har blitt veldig strukturert etter at jeg ble alene, det hjelper nok også. En typisk dag for meg kan se slik ut: 05.00 Står opp 05.15 Trener 06.15 Tar morgenstellet mitt 06.45 Vekker barna og setter på en vaskemaskin 07.00 Frokost 07.30 Levering i barnehage og sfo 08.00 Jobb 15.30 Henter barna 16.00 Middag, lager opp og fryser ned 17.00 Enten aktiviteter ute eller inne 20.00 Barna legger seg 20.30 Gjør lekser/følger forelesninger på nett 22.00 Gjør litt husarbeid eller bretter klær, ser litt på tv 24.00 I seng Storrengjøring gjør jeg de dagene ungene er hos sin far, dvs. jeg bruker noen timer annenhver helg til å ta igjen husarbeid. Dagene går jo i ett, men om jeg ikke har så mye å gjøre aner jeg aldri hvor jeg skal gjøre av meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå