Gå til innhold

Far sier han vil ta fra meg babyen???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er samboere, men far har vært utro og jeg vil derfor flytte. Jeg har en datter fra tidligere forhold i skolealder og jeg og sambo har en liten baby. Sambo sier han vil kjøre meg i retten for å få foreldreretten siden jeg vil flytte tilbake til fylket jeg er fra. Babyen er 4 månder og pappaen har engsjert seg svært lite i ham. Han mener han kan vinne fordi han har fast jobb og det har ikke jeg. Fortalte han at det var utrolig egoistisk og si av ham og at jeg aldri ville nektet ham å se sønn sin. Håper noen kan berolige meg med at han ikke kommer noen vei i en eventuell rettssak eller? Jeg ammer enda og syns hele saken virker helt syk.Han kan vel ikke bare ta ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, han kan ikke ta han.

Først må dere igjennom meglinger, og de er kjempeflinke. Når barnet bare er 4 mnd så trenger han moren sin mer en faren sin. Du ammer kanskje, og det er deg han kjenner best.

Du sier også at du ikke vil nekte far å se sønnen sin, og det gjør du helt rett i.

Du må være den "voksne" og prøve å være så fornuftig du bare klarer. Tenk på barnet -det står i fokus!

Skal du flytte langt?

Skrevet

Jeg skal flytte 2 timer unna, og det er jo et stykke. Jeg har jo vært gjennom dette en gang før, kjipt nok og der har vi samarbeidet godt og det har funket fint. Men må si jeg blir litt nervøs av sånne trusler. Hadde liksom aldri ventet meg det av ham.:(

Skrevet

Det kommer til å gå fint! Han kan ikke ta babyen ifra deg når den er så liten og han truer sikkert bare med retten for å være kjip. Når alt kommer til alt, kommer han sikkert til å møte deg på halvveien under meklingen! Hvis ikke...kommer han ikke noen vei med trusler i retten.

Hvis du vil slippe å være urolig for dette, ta han med på familievernskontoret. Der er de kjempeflinke og de kommer nok til å "jekke" han ned:)

Lykke til!

Skrevet

Så lenge du ikke viser tegn på at du ikke kan ta vare på bebisen vil han ALDRI få full foreldrerett.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...