Gå til innhold

Farris bris

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på snart 1 år er vill etter farris bris, men er litt usikker på om dette ikke er så bra, pga kullsyre o.l

Noen andre som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her! Han drikker en flaske uavbrutt om vi ikke griper inn.. Jeg tenker at det bare er bra, om det er kullsyren som ikke er så bra - kan vi jo bare riste den godt først slik at den blir litt dævv.. Han er også like glad i imsdal-drikker med smak. Så tunge bleier det er her mange ganger om dagen, er utrolig!

Skrevet

her er jenta 14 mnd. og drikker masse vann med smak, drikker også de med kullsyre.. Hun elsker det! Blir gretten å sur om hun ikke får holde å drikke av flaska selv, så litt sølete kan det bli =)

er ikke helt sikker ang. kullsyre,men du kan jo bare riste den litt ..

Skrevet

ok...takker for svar, tenker han skal få mere da...hehe:o)

Skrevet

Farris bris gir jeg uten skrupler, det gir i værste fall mageknip pga kullsyra, og da kan man jo bare begrense det om nødvendig. Men vann med smak gir jeg lite av, Olden dråpe inneholder ganske mye fruktose (blir jo som å gi saft, men mye dyrere), og Imsdal inneholder kunstige søtningsstoffer som ikke anbefales til unger under tre år. Hun har smakt og liker begge deler, men får bare en smak i ny og ne. Vi kjøper det så og si aldri til oss selv heller.

Skrevet

Er det ikke aspartam i den? Ville ekke gitt det til barn. Heller noe med fruktose.Naturlig.

Skrevet

Farris bris er ikke søtet. Det er bare vann, mineraler og kullsyre, i de med smak er det litt lime eller andre naturlige smaker. Men det er mye søtet mineralvann på markedet nå, og jeg er enig: heller fruktose (eller sukker for den saks skyld) enn kunstig søtning.

Skrevet

i føle min helsesøster er det alle saltene i farissen som kan være skadelige for barna, og ikke kullsyren. jeg spurte om dette ang. omgangsyke men da nbefale hun heller gem collet fra apoteket. men jeg gir tassen litt farris på varme dager.

Skrevet

Hei!! Fikk så lyst til å svare deg.

Jenta mi på snart to år får farris bris. Hun tror at det er brus,og ingenting er bedre enn det!!

Jeg blander også bris i eplejus for å få en annen smak,og så lenge det er litt kullsyre i det,så tror hun det er brus...hatt noen episoder med noen tanter som syns det er så artig å gi henne cola...noe jeg ikke liker...så her får hun kun bris eller bon aqua.

Skrevet

Ok. Jeg blander med farris plus. Synes den var så god , men ble deppa over at det var kunstig søtning. Skal sjekke ut farris bris med smak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...