Gå til innhold

Salmetekst til: No er det morgon???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

er det nokon som har teksten til denne salmen på nynorsk? Har ikkje salmeboka. SKal vere salme nr 127, s 97.

 

Supert om nokon kan hjelpe:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har den på bokmål. Hjelper deg kanskje ikke så mye...

 

Nå er det morgen,

tåkene letter.

Fuglesang vekker

livet på jord.

Takk, Gud, for sangen,

dagen og lyset,

sannhetens kilde,

som er ditt ord.

 

Skapelsens morgen,

solen og vinden

stryker din nåde

mykt mot mitt kinn.

Takk, Gud, for marken,

skogen og gresset.

Nyfødt er jorden,

dagen er min.

 

Jesus, du oppstod

ren og forklaret,

langs våre stier

har du din vei.

Vakker er jorden,

mektig er håpet:

Alt skal fornyes

herlig i deg.

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...