Gjest Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Er det noen andre som gruer seg litt til livet etter os? Har en liten gutt på 17 mnd. Skal begynne på utdannelsen i august, 4 år. Dvs at når jeg har tatt eksamner så får jeg ingen mer os. Må finne jobb med en gang... Gruer meg jeg...tenk om jeg ikke får jobb. Ingen yrkeerfaring.
Gjest marie-s Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Jeg gleder meg som en unge jeg til neste år når jeg er ferdig med 3 års utdanning og kan begynne å søke på jobb. Men nå utdanner jeg meg innen IT-bransjen og der er det virkelig stor etterspørsel etter folk med høyere utdanning, de fleste på skolen min blir så og si head-huntet. Prøv å tenk positivt: At har du klart å ta en høyere utdanning med greie resultater når du er alene med barn så kan man klare ALT! Og det er snakk om 4 år til, du kan jo prøve å få sommerjobb innen din utdanning.
Gjest Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 sommerjobb...må jo ha tid til å være med sønnen min og...tror full dag på skolebenken er mer enn nok. Og full dag i barnehage er også mer enn nok!
Pige81 Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Jeg gruet meg litt... Men det går jo helt fint, selv for meg som er i et typisk lavlønnet yrke. Føles ganske tilfredstillende å forsørge meg selv og datteren min og ikke leve av staten. En god følelse :-) Lykke til! :-)
mamman&andrea Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Jeg gleder meg til jeg er ferdig utdanna og kan velge mi ega inntekt. Slippe å styre med Trygdekontoret hver gang jeg flytter (håper ikke jeg skal flytte mer nå, men vet jo aldri) eller bare det å fylle ut papirer en gang i året synes jeg er kjedelig Svigerinna mi sitter alene med 3 barn i alderen 3,6 og 8 år. Hun har kun almennutdanning fra vgs og ingen jobb erfaring. Har fått utvida os med ett år, men må i jobb eller på skole innen neste sommer. Slik situasjon vil ikke jeg havne i vertfall, der jeg blir tvunget til å jobbe eller gå på skole, mens jeg samtidig skal være mamma til 3 barn som krever sitt.. Så ho sliter veldig med os-klokka.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #6 Skrevet 21. juli 2006 Du får jo os i 6mnd for å søke jobb da... Det fikk i alle fall jeg beskjed om fra tk her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå