Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #1 Skrevet 21. juli 2006 Gutten vår som er 5 mnd nå våkner så ofte på natta nå, har skjedd i 4 dager nå. Før det har han sove heeeele natta eller hvertfall til 4-5 og fått mat og så til 7-8. Nå er det turning og styr i senga kl 23-23:30.. så da får han mat. Så våkner han igjen i 3 tiden....sovner etter å fått mat da også...og så i 6 tiden...sovner som regel etter mye styr og sover til 7...er blit veldig slitsomt:( Har prøvd å gi litt grøt på kvelden, men ser ikke ut til å hjelpe... Er heller ikke tenner på gang.
priscilla¤jente06+feb.baby11¤ Skrevet 21. juli 2006 #2 Skrevet 21. juli 2006 Jeg har ei jente på 5 måneder. Hun legger seg i 20-21 tiden og våkner ca2 og6. Hun får nå 2 grøt måltider, sånn i 12-13 tiden og på kvelden i 19-20 tiden. Hun pleier å sove hele natten, men tror det er varmen som gjør at hun vokner på natten i 2 tiden. Merker jo det på meg selv også. Nå når det er så varmt blir man daff på dagen og når kvelden kommer og det blir kjøligere så blir jeg mer "våken". Vet ikke om dette var noe til hjelp men..........
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #3 Skrevet 21. juli 2006 Nope....har ingen varme her i nord:( så det er ikke det som er galt....
AnnaLee Skrevet 21. juli 2006 #4 Skrevet 21. juli 2006 Vel, det behøver nødvendigvis ikke være noe galt da. De små endrer litt på rutinene sine inni mellom. Kanskje han rett og slett er mer sulten nå eller kanskje det er økedøgn han har. Jeg mener vel at de får få mat når de er sultne, det går seg til etterhvert - kanskje det bare er for en kortere periode.Og JA, det er slitsomt med småttiser. Et annet tips er at du ikke gir grøten på kvelden, hvis han får litt vondt i magen så kommer det jo til uttrykk i løpet av kvelden/natten og han blir urolig. Gi grøten før på dagen.
Anonym bruker Skrevet 21. juli 2006 #5 Skrevet 21. juli 2006 Som regel våkner barn av sult. Jeg måtte begynne med brødmat når gutten min var 5mnd fordi han våknet så tidlig og ville ha frokost. Han var så sulten stakkars. Når du sier at du gir grøt på kvelden (det kan ta uker før de sover godt av grøtkvelds), så ville jeg ha gitt brød eller grøt også på dagen. Om han spiser seg god og mett på dagen vil han ok sove godt om natten. Dette er iallefall min erfaring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå