Gå til innhold

Er dette noe tegn til at fødsel nærmer seg????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg går nå en uke på overtid og har begynt å kjenne stikkinger i skrittet. Kaller lillegutt for musketèr nå. Kjennes ut som han har en kniv eller noe som han stikker meg med der nede. Ellers så er han vannvittig livlig på kveldene. Jeg tror han legger seg på tvers av magen av og til. Han skyver baken i ribbeina mine hele tiden. Hodet er ikke festet og jm sier det er langt oppe, så jeg lurer på om det tyder på at fødselen ikke er nærtgående ennå. Har fått time på sykehuset på to-ukers-overtids-kontroll neste uke. Da må jeg mye mulig på kur, men hva er det, og hvordan virker det??

Jeg har også oftere kynnere nå, men det gjør ikke vondt. Kan det være at fødselen snart kommer igang??? Begynner å bli lei i denne varmen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:-)

Jeg er også en uke på overtid, og huff så slitsomt det er.

Jeg har hørt at stikkinger er et tegn på modning, så det er godt for noe. Jeg har det også slik, og det er ikke noe særlig...

Fødselen kan jo plutselig bare starte, uten noen tegn.

Når man blir satt på kur får man vel en modsningspille oppi der...evt stripping og akupunktur. Dersom dette ikke gir effekt, blir det vel drypp for å sette i gang.

Jeg har fått beskjed om at dersom den lille ikke har kommet innen neste fredag, så setter de det igang med drypp.

Du ble kanskje ikke klokere av dette, men...:-)

Lykke til, håper du får nurket ditt snart!

Klem fra

Skrevet

takk for svar.

Jeg hadde termin samme dag som deg 14.juli. Har også fått innkallelse til sykehuset på fredag, men håper gutten kommer før det. Klarer ikke tanken engang på å få drypp. Livredd nåler og sprøyter. Hva er stripping???

Jeg er også ganske så lei nå. Her er det virkelig sommer med temperaturer mellom 25 og 30gr, så jeg er helt kaputt. Vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg....Men men, helsa er nå god selv om jeg har fått vondt i den ene hofta. Eller bekkenet. Mor tror det er bekkenløsning. Heldigvis har jeg ikke hatt det før. Bare nå de siste dagene. Uansett varer det ikke lenger enn en uke til.

Jeg kan ennå ikke skjønne at jeg skal bli mamma i det hele tatt ennå. Hva har jeg gjort for å fortjene det??? Helt utrolig.

Skrevet

stripping er når jm el lege "røsker" litt inni der for å få fortgang på ting. løsner litt på hinnene med forhåpningen at dette skal sette fødselen igang. forutsettningen er at man er noelunde moden og har litt åpning,slik at det er noe å røske i, hvis du skjønner:-)

får håpa det snart er over for din del! jeg har enda noen uker igjen, men håper de går fort! og den stikkingen du nevner kjenner jeg og til tider. spurte om det i en egen tråd tidligere. fikk til svar at det kan være hodet som stanger litt.. eller mener jeg å ha hørt det kan ha med modning og gjøre, men det kan ikke stemme på emg, for jeg hadde senest idag på kontroll ikke noen tegn til dette. vet også at bekkensmerter kan gi slike stikkende, ubehagelige følelser i symfysen (skambenet).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...