Gå til innhold

Fremovervendt bilsete

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på ferie i Italia nylig, og der fikk vi fremovervendt bilsete i leiebilen til poden på 7 mnd. Han synes det var helt fantastisk! Det var forhøyet så han kunne se ut, følge med, og storkoste seg!

Tror jammen jeg skal kjøpe det til høsten når vi skal ha nytt barnesete.

Hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har fremovervendt sete. Gjør det dere føler er best. Men jeg tror da at fremovervendte seter er like trygge som bakovervendte jeg da...

Skrevet

Vi har også fremovervendt sete. Byttet til det etter at det første ble for lite. Vi vurderte det sånn at det faktisk var sikrere å han sitte framover enn at han skal sitte hele vein å grine bakover. Fører bare til mye unødig irritasjon og frustrasjon når vi kjører.

Skrevet

Forovervendt er ikke like trygt, ferdig med det!

Theri: Det finnes jo utallig forskning på dette og alle er enige om at bakovervendt er det tryggeste så lenge det lar seg gjøre....MEN samtidig mener jeg at det er opp til foreldrene og vurdere...selv om han sitter fint synes ikke jeg det er noen grunn til å la han sitte forovervendt hvis han ikke er ukomfortabel med bakovervendt altså...

Hvis ungen blir bilsyk, bare skriker el har andre plager som gjør det direkte trafikkfarlig er det absolut vits å bytte til fremovervendt...men minimal endring av komfort synes jeg ikke er viktig i forhold til sikkerhet.

Rygg og nakke får minst belastning dersom setet er bakovervendt og det er nok en grunn til at acta faktisk anbefaler bakovervendt frem til fylte 4 år....

Skrevet

Naa skal vi straks kjoepe nytt sete, da han har vokst ut av det han har. Og det er ikke mange bakovervendte seter aa velge i som ser like komfortabel aa sitte i som de forovervendte jeg har sett paa.

Men jeg oensker bakovervendt, men kan ikke forstaa hvordan jeg skal faa plass til det....

Er jo knapt plass naa, med babysetet.

Noen som kan fortelle meg noe om det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...