Gå til innhold

any american dads around??

Anbefalte innlegg

Skrevet

oslo area...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I am actually posting this for my husband, since I am norwegian, but he is from the US. Where are you from, how old. My hubby is 26...We live a little under an hour from Oslo...How long have you lived in Norway?

It would be great if he could get in contact with some other Americans in Norway...

Skrevet

My husband is from the Caribbean, but has lived some years in North America. We live in Oslo (I'm Norwegian).

Love,

Skrevet

My husband is from Missouri but Im Norwegian. We live in Oslo. Would be great to meet up with other couples where one og both are from the states.

My husband is 30 and I`m 29.

Skrevet

Ser ut som om vi alle er norske jenter med amerikanske menn...artig! Mannen min vet faktisk ikke om at jeg skrev inn en gang,men regner med at han kan tenke seg aa mote andre i samme situasjon som oss.er dere alle gravide? termin naar?

Skrevet

vi bor forresten ogsaa bare 15min utenfor oslo

Skrevet

Vi har termin 1. april - så god tid ennå. Bor i Oslo, mannen min er 28 år.

Klem

Skrevet

Er det nokon amerikanarar i Bergen? Min mann er amerikanar, og me kjenner ingen andre i samme situasjon. Til dere som har/skal ha barn: er det engelsk eller norsk som blir snakka heime?? Er litt usikker paa korleis me skal faa barnet vaart til aa snakke begge spraak like godt....

Skrevet

Har termin 10 februar.

Til deg som lurer på det med å lære barn til å snakke to språk. Har jobbet en tid i barnehage på småbarnsavdeling der flere foreldre har vært fra to ulike land.

Min anbefaling er at dere begge snakker deres eget morsmål til barnet. Selv om barnet kanskje da en periode virker litt forvirret, eller begynner litt senere å snakke (gjelder ikke alle barn) så vil barnet fort finne ut av de to ulike kodene for de ulike språkene. Tror nok det lønner seg å være konsekvent. Men om dere elles snakker engelsk eller norsk sammen spiller mindre rolle, men engelsk kan jo styrke barnets engelsk siden barnehage og andre i Norge er med å styrke barnets norsk kunnskaper.

Skrevet

Du som lurte på det med språk..

Jeg har en kompis (han er 20 år nå) med engelsk mor og norsk far..

De fokuserte på å lære han bare engelsk frem til han var 3 år gammel, og begynte så og lære han norsk.. for når han er 3 år så pratet han og forsto endel, slik at foreldrene kunne begynne å lære han norsk, og forklarte det på engelsk hvordan han skulle si det på norsk osv.. og da han var ca. 5-6 år snakket han ganske bra begge språkene! hvis du forstår hva jeg mener..?? blei litt mye rot her :-P hehe.. er ikke så flink til å forklare..

• 1 måned senere...
Skrevet

My hubby is also American, from South Dakota. We live in Skien, so I am curious to find out where you guys are. We've been here only a year, and plan to move back to the States in a couple of years. I am Norwegian, and we met when I went to college in SD. Our due date is sometime around March/April, so let us know when you are due!

Skrevet

Hi,

I speak english to my 3 year old, and my hubby speaks norwegian, and she understands both languages very well even though she blends them occasionally when she talks. We've only just begun to explain that norwegian is what pappa speaks, and english is what mummy speaks (it's actually working quite well- I sing only english nursery rhymes to her and my hubby norwegian ones, and she can already differentiate between which ones are 'pappas' songs, and which ones are 'mummys' songs :). Our 'home' language is english, only because we have been speaking it together since we met years ago and find it difficult to switch (we have tried but after an hour or so we're back talking english again :) But my hubby always speaks norwegian to our daughter. So don't be afraid to use both languages at home, we're finding it to be easier than expected :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...