Gå til innhold

Vill jente på 6 1/2 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi er så vill. Hun løper og styrer på hele dagen. Hun holder på til hun er helt svett og jeg må be henne ta det med ro å hvile seg litt. Hun kan bare plutseen lig fyke opp og ut på gulvet å snurre rundt enten på knærne eller på rompa og samtidelig lager hun masse lyder når hun holder på sånn. Vanskelig å forklare henne men hun er helt vill. Det er noe hun har blitt de siste 2 årene før det var hun en stille og rolig "vanlig" jente. Skjønner bare ikke hva som har skjedd med henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å merke dere hva hun spiser. Kommer det etter at hun har spist f.eks. sukker? Eller andre ting?

Skrevet

Nei det kan det ikke være jeg er veldig streng med søtsaker å sånn hun får av og til en is nå i finværet ellers så er det bare godt på lørdager.

Her tenkt denne tanken selv også men hun er stort sett slik hele dagen.

Hun er veldig aktiv i barnehagen også sier de. Dager hun er VELDIG aktiv så blir hun så sliten at kvelds og legge tid er et mareritt. Hun gråter og er sint. Hun er vanskelig å roe ned. Hun virker nesten stressa i perioder.

Vil ikke ditt vil ikke datt. Alltid uenig i hva hun skal spise , kle på seg osv. Sliter med henne synes nesten det alltid er kjefting og masing.

Skrevet

Selv om hun ikke spiser godterier,kan hun få i seg sukker.Kanskje hun reagerer på E-stoffer?

Jeg har en 9åring som ikke kan spise sjokolade i noen form.Hverken som pålegg,godteri el som drikke.Saft og brus gir også utslag.Full propell og store humørsvigninger.

Håper du finner ut hva som plager henne.Du må huske på at hun ikke har det godt,hun heller.-Lite trolig hun er slik med vilje.

Skrevet

Jeg mener og tror at hun har et sunt kosthold men selvfølgelig kan hun reagere på noe annet, men for inntil ca 2 år siden var hun en stille rolig jente men forandra seg mye da hun bytta barnehage synes jeg.

Å jeg vet at hun ikke har det godt slik hun heller, ser at hun sliter med å klare å være rolig når hun må det. Synes synd på henne jeg for det er akkurat som om at jenta vår sklir fra oss og over til en egen verden der alt går i 110 hele tiden... Bruker all tid jeg makter på å aktivisere henne med rolige ting men hun blir så sinna og kranglen.

Skrevet

Jeg ville tatt kontakt med helsesøster.Tenk deg så vanskelig det blir for henne når hun skal sitte stille på skolen.For min sønn var det et helvete.Alle instanser har vært inne for å hjelpe han;BUPA,helsesøster,barnevern.. Men så leste jeg et stykke ang overfølsomhet for sukker.Nå går det heldigvis mye bedre med han,men det kommer av "dietten".Vi har ikke saft,sjokoladepålegg el annen søtt pålegg i huset.Lightsaften var faktisk den han reagerte mest på.

Ønsker deg og henne lykke til og nyt sommeren.:)

Skrevet

Prøv å tenk tilbake til den tiden hvor dette startet.

Skjedde det noe i livet hennes da? Flyttet dere? Nye ansatte i barnehagen? Noe annet?

Eks. Barnehagen min skiftet ut en del av de ansatte. Gutten reagerte med kraftige humørsvingninger og brune flekker i trusen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...