Gå til innhold

Er det vits å kjøpe størrelse 50?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har tenkt å kjøpe inn litt tøy som den lille kan ha på sykehuset og de første dagene etter at vi kommer hjem. (Det vi får i gaver på sykehuset bør vel vaskes før vi kan bruke det og da er det greit å ha noe eget klart til bruk). Det jeg lurer på er om det da er størrelse 50 jeg bør kjøpe? Eller er det så lite at det er for lite med en gang? Svømmer ungene i så fall i størrelse 56?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mens dere er på sykehuset får dere klær derfra. Trenger ikke ha med privat da. Det dere trenger å ha med er et "hentesett" som dere kler på knøttet når dere skal reise hjem. Vel hjemme igjen har dere antageligvis gjort klart og vasket noen klær på forhånd antar jeg :)

Str. 56 er det sikre tipset. 62 blir ofte for stort, mens 50 blir gjerne for lite. Det jeg anbefaler (etter egne og andres erfaringer) er å ha med ett sett i 56 og ett i 62, og om det skulle vise seg at knøttet blir veldig lite så kan du sende pappa'n ut på panikkshopping for et par sett i str. 50. Som sagt så trenger du ikke klær før hjemreisedato.

Lykke til :)

Skrevet

Det er faktisk litt forskjellig det der, etter hvor stor barnet er. Min første jente var 2500 da hun ble født og brukte str 50 lenge, mens gutten min som var 3700 brukte str 56 med en gang

Skrevet

Ja,vi brukte str 50 leeenge. Hun var 47 cm lang.

Så vi begynte med str 44.

Str 56 tror jeg nok vil bli for stort.

Skrevet

Det jeg skrev var med utgangspunkt i en gjennomsnittlig baby. Siden snittet idag ligger på ca 3500-4000gram, vil de fleste snittbabyer passe ganske greit i str. 56. En baby på 2500 vil vel høre til sjeldenhetene, og da går det som jeg nevnte an å sende pappa ut på panikkshopping så man har nok klær til å komme seg hjem og ukene etterpå.

Skrevet

tror at de fleste babyer passer 50 en bitteliten stund, jeg har værtfall kjøpt noen bodyer, nattaser, og strømpebukser i denne str, for at babyen skal slippe å svømme helt i begynnelsen. men kjølper ikke mye "klær" liksom i denne str. skal vel for det meste være hjemme og bli kjent de første ukene uansett og trenger ikke pene sett med bukse og stæsj da kanskje. har mere "klær" i 56 og 62.

Skrevet

det er faktisk innenfor normalen at en baby kan veie mellom 2500 og 4500 g

Skrevet

Jeg har aldri sagt at en baby på 2500 er utenfor normalen. SNITTET dermiot er mellom 3500 og 4000. Normal og snitt er to forskjellige ting.

Skrevet

Hei.jeg har fire barn alle mine lå på i vekt 2300 og 2500...så jeg brukte str 50ei stund etter jeg var hjemme igjen fra sykehuset...

Skrevet

Jeg hadde venta med å kjøpe str 50 til babyen var født.Kjøp 56.Jeg har fått tre barn der alle har vært 50 og 52 cm.4120 gr og 3660 gr. Jeg kunne ikke bruke 50 på noen av mine tre.Mine var for lange i ryggen.Jeg gikk på bading sammen med en haug med første gangs gravide.De flira rått av meg da jeg anbefalte dem å vente med å handle inn så mye 50...Da babyene var født måtte de bruke 56.Men ditt valg altså.Kjøp iallefall ikke mye 50.Mange får bruke stk 50 ca. ei uke...Da mener jeg at det er like greit at buksa er en cm for stor...

Skrevet

Vi fulgte rådet om ikke å kjøpe noe i 50. Vi hadde vel en body tror jeg. Dattera vår ble født ca 2 1/2 uke før termin. Var 47 cm lang. Hun brukte ikke 50 så lenge men det var greit i starten. Gjør det du selv føler.

MEN!! jeg likte ikke de trøyene de hadde til babyene på sykehuset. (Bærum sykehus)Det var bare noen gamle omslagstrøyer som rakk babyen til navlen. Denne gangen vil jeg faktisk ha med noen bodyer klar til babyen. Vi har en hund og det er greit om den får hjem noen klær som lukter baby fra sykehuset før babyen kommer! Funka ihvertfall bra sist.

Lykke til.

Ps det er uansett veldig kos å shoppe små klær når termin nærmer seg...

Skrevet

Jeg kommer til å ha litt i str 50 og litt i 56. I og med at vi ikke vet kjønn, kommer vi uansett ikke til å kjøpe så mye klær.

en venninne av meg fikk ei jente på 4kg og 50 cm, og hun sa hun brukte str 50 i ca 2 uker. Men at hun i tillegg brukte noe 56, for det gjorde ikke noe at det var litt for stort:)

Skrevet

Jeg har aldri hatt noe i 50, kun 56. Jenta mo var 2800 og det gikk fint med 56 på henne.

Skrevet

Jenta mi ble født i uke 36, så vi brukte 50 og 56 til hun var ca 6 mnd..

men når hun først vokste ut av d, gikk d så fort at vi ikke rakk å bruke alle klærne i str 62..

Men d var litt av et syn da jeg skulle kle henne til hjem reise..Strømpebuksa i str 50 lå i store folder v lårene,lua var ALT for stor,sparkebuksa druknet hun i..jo da..var veldig morro med påkledning da:)

Så d er vanskelig å svare på egentlig..Ofte kan d kanskje være lurt å handle inn litt i 56, og heller se hvor stor h*n er når h*n kommer ut:)Hva om du avtaler med moren din el søsteren din om at når du havner inn på sykehuset og barnet blir født, og d skulle vise seg at h*n er veldig liten, så drar de ut å shopper klær i str 50?

For som nevnt her tidligere, så trenger du ikke private klær på sykehuset, så da har mora/søstra di noen dager på å ev. handle inn mindre klær:)

Skrevet

Jeg har kjøpt inn litt i str 50, men det er hovedsaklig fordi jeg venter to og da er ikke sannsynligheten så stor for giga-bebiser. Gjennomsnittstiden for tvillinger er 36-37 uker.

Men venter med å vaske tøyet før terminen nærmer seg. Får ul veldig ofte mot slutten, og da også estimert vekt. Tror det er en grei plan... :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...